berita

Aku Kesian Weyhhh – Kerana Simpati, Gadis Ini Tak Sedar Ditipu RM500 Oleh Seorang Makcik

April 19th, 2017 | by Hanis Aliaa | 14 comments
30.5K
reads
4.6K
shares
Isu & Kontroversi

headerPenipuan nie datang dalam banyak bentuk. Kalau sekarang banyak penipuan melalui maya. Tapi penipuan secara berdepan pun tak kurangnya. Namun, kebanyakan kita susah nak terpedaya. Tapi macam mana pulak jika penipuan tu melibatkan warga emas? Nak-nak kita memang mudah tersentuh dengan warga emas.

Lelaki ini berkongsi kisah rakannya yang diperdaya seorang makcik. RM500 lenyap begitu saja dan dengan mudah diberikan kepada warga emas terbabit. Semuanya kerana kesian dan tak sangka pon dia akan menipu. Admin baca cara dia cerita ni kesian ada nak gelak pun ada.

Makcik power mengayat. Screen Shot 2017-04-19 at 11.22.36

1

2

3

4

3 kali pergi ATM cucuk duit.5

6

7

Sampai rumah baru rasa macam ada tak kena.8

9

10

11

12

Kesiannya lahai. Sampai RM500 duit kau habis macam tu ja. Tapi yang tak boleh tahan sebenarnya dah ramai yang terkena dengan makcik ni. Dan wajah makcik dah viral di media sosial.

Mangsa tag kawan, tapi masih indenial.13

Sabar la dikk. Kadang-kadang kebodohan kita mengajar erti hidup. Itu yang buat kita lebih matang. Cewahhh. Apa-apa pun korang semua tolong beware okay. Jangan nak kesian sangat. Tak semua warga emas baik.

Kredit : Firdauss Warni

Most Read Today