berita

Ingat Lagi ‘Wanita’ Yang Bernama Safiey Illias? Kini Dia Ambil Keputusan Buang Payudara Kerana..

April 17th, 2016 | by Ash Nordin | 14 comments
41.8K
reads
958
shares
Kini Trending

ins

Masihkah anda ingat ‘wanita’ yang popular dengan jual produk kecantikan yang bernama Safiey Ilias ni? Dah la mengecapi kejayaan dalam usia yang muda, pakai kereta mewah, produk kecantikan laris dan macam-macam lagi lah si Safiey ni dah dapat dalam dunia.

Tapi tahukah anda bahawa sekarang ni Safiey ingin kembali ke jalan yang benar, iaitu jadi jantina asalnya sebagai seorang lelaki. Kenapa dan bagaimana? Ini kisah yang dikongsi dari penulis dakwah jalanan Ali Russia. Semoga Allah memberi rahmat kepada insan yang bernama Safiey ni. Amin.

Buang tetek kerana..

Screen Shot 2016-04-17 at 5.51.28 AM

Screen Shot 2016-04-17 at 5.48.14 AM

Jadi jutawan muda pada usia 19 tahun..

Screen Shot 2016-04-17 at 5.48.41 AM

‘Seorang jutawan muda yang cantik jelita..’

Screen Shot 2016-04-17 at 5.52.31 AM

Screen Shot 2016-04-17 at 5.48.57 AM

Buat posting ulangan tentang jemaah mak nyah..

Screen Shot 2016-04-17 at 5.49.19 AM

Pada satu hari, ada seseorang komen di FB..

Screen Shot 2016-04-17 at 5.53.03 AM

Screen Shot 2016-04-17 at 5.49.42 AM

Mahu kembali ke fitrah asal, mahu jadi lelaki

Screen Shot 2016-04-17 at 5.53.34 AM

Screen Shot 2016-04-17 at 5.50.13 AM

‘Allah mengasihi makhluk ciptaan Nya..’

Screen Shot 2016-04-17 at 5.52.50 AM

Screen Shot 2016-04-17 at 5.50.32 AM

‘Ingin sangat untuk ke Mekah dan Madinah..’

Screen Shot 2016-04-17 at 5.50.43 AM

Kerap berhubung antara satu sama lain untuk bertanya khabar

Screen Shot 2016-04-17 at 6.18.07 AM

Screen Shot 2016-04-17 at 5.50.56 AM

Sama-sama berdoa agar Safiey Illias kembali jadi lelaki..

Screen Shot 2016-04-17 at 5.51.14 AM

Sumber: Facebook Ali Russia

The following two tabs change content below.

14 Comments

  1. kak lijah says:

    Nur sajat bila nak berubah pulak ya.. jgn la dok sexy sgt smpai nak tayang2 tetek kt ig tu.. ingat lah Allah boleh tarik nyawa kita bila2 masa je.. nasihat ni utk semua bukan mknyah je.. kita yg normal ni pun pendosa.. moga2 Allah ampunkan segala dosa2 kita.. aaminnn

    • am says:

      Safiey ni walaupun pondan dia x letak gmbar2 separuh bogel menari2 kat ig..busy business.sajat dulu pakai tudung lps eksiden. Skg ni siap ltk vid dia menari2 tayang bontot kat ig dia. Igt ke dah slow down la sikit lps gamba atas katil dgn bf dia tu tsebar, siap pakai tudung lg. Sajat oh sajat..doakan ko pun ikt jejak langkah safiudin

    • xyz says:

      Setuju sgt2 terlalu byk yg ditayang pd umum

  2. ... says:

    Oh ksah maknyah kmbali ke pangkal jalan…bgus la..

  3. ann says:

    duit org brunei bila lagi nak bayar safiey? yg pernah di fitnah dan ditipu oleh safiey ni..harap takut lah dosa selepas bertaubat ni..

    • dhira says:

      dia fitnah ape..tipu ape…

    • adam says:

      pasal apa? yeke…tak pernah dengar pasal kes ni pula..bolh bagitahu

    • uname says:

      rileks lah siapa pun mu ,dia tengah berusaha utk pangkal jalan , jangan tiba kau mula buka cerita dia itu ini ..not nice lah cmni ..doakan yg baik baik kalau awak tahu cerita dia sekalipon baik awak diam ..

  4. sayang says:

    Apa jenama Kosmetik dia ye?

  5. MILAH says:

    Alhamdulillah.. marilah kita doakan yg terbaik untuk beliau. Semoga beliau berada di jalan yang benar. Amin..

  6. nizar says:

    Alhamdulilahh hirobbilalamin..amin

  7. cken says:

    subhanaAllah….