berita

‘Jangan Mainkan Cinta Saya Boleh?’ – Gara-Gara Senyum Pada Pelajar Lain, Cikgu Dapat Surat Cinta

August 8th, 2017 | by Arini Saleh | 26 comments
316.7K
reads
104.3K
shares
Kini Trending

Gara-gara cemburu cikgu memberikan senyuman kepada pelajar lain, pelajar tahun 5 yang dikenali sebagai Fatimah ini memberikan surat cinta kepada cikgunya. Kandungan surat cinta yang mencuit hati itu betul-betul buat netizen terhibur. Sakit hati sampai tak datang sekolah.

Patutlah Fatimah cemburu, Cikgu Hanafi ini memang handsome betul!

Surat cinta buat cikgu handsome

Surat cinta Fatimah yang baru darjah 5 kepada Cikgu Hanafi ini menjadi viral di facebook gara-gara isi suratnya yang kelakar. Semuanya kerana cemburu Cikgu Hanafi senyum kepada rakan sekelasnya, Shila. Cikgu senyum pun jadi hal ye adik-adik sekarang?

Sakit hati sampai tak datang sekolah

Lagi! Kes cikgu kacak! Bhahahahahaha.. adoi lawak la budak2 ni, cikgu senyum pun jadi hal. Senyum je trus couple la ya? Mcm ni tak boleh senyum la. Bhahahahaha.. siap tak dtg sekolah lagi sbb sakit hati cikgu senyum kt orang lain. Lol lawak la awk Fatimah!!!! Oii..

sumber : Viral D Viral

26 Comments

  1. sol sol sol says:

    Tgk tulisan tu mcm cikgu tu jer yg tulis.. then buat2 ler mcm budak fatimah tu tulis konon… skang ni mcm2 cara nk jd glemerrrr… senang kan?

    • Ieka says:

      Hahaha..mcm jeles je..tgk tulisan tu pun mmg nmpk la tulisan budak..agk2 la ckgu tu nak tulis..byk keje lain lg kot yg lebih berfaedah..by the way..dlu2 kt sek sy mng pernah jd kes mcm ni..3-4x jugak la..murid tulis surat kt ckgu..murid nanges sbb ckgu kawin..lps tu lgsung x tegur ckgu..

      Act, its dangerous..sbb br darjah 5 dh kenal perkataan cinta..zaman millenium skrg

      • Zila says:

        Betul tu…cikgu byk keja lain…xdan la nk reka2 surat bagai…..sy pon ade pengalaman murid angau……siap cium blazer kita…huahuahua

    • Hani says:

      Ank buah aq drjah 3 pn tulisan lawa. Zaman skrg xyah pertikai tulisan n penulisan dorang. Sbb dorang bljr lg advance dr kte dulu

    • ee says:

      haaa..jangan2 ko ke fatimah ni?? p balik blaja tatabahasa ngn ejaan betol2 sikit baru sibuk bercinta okeh

  2. murni says:

    ceh budak budak sekarang..

  3. hanat tul says:

    byk sgt tgok tv abih suma kacau bilau

    • Kihkih says:

      Awk tu bdk darjah tiga hormat la skit budak darjah 5…x payah nak senyum2 sangat la dngan cikgu bakal laki aku ney haaa…tu la tuhan bg akal letak kat lutut akal letak kat muka la..hahaha…

  4. Niyel says:

    Hahahahaha???

  5. Jebat Paduka blink blink says:

    kecik2 dh reti *cinta* x masuk akal ler hahaha..puikkk!!!

  6. khairudin says:

    kenapa la diviralkan benda sebegini…budak tu muda lagi…satu sekolah ketawakan dia nanti…nanti dia jadi malu n x nak pegi skolah camaner…ada lagi cara lain untuk membetulkan budak tuu…kita yang dah tua niii agak2 la nak buat tindakan apa pun…kesan dia berpanjangan…beringatlah yer…sekadar pandangan

    • Munmoon says:

      sangat setuju dengan pendapat en. Khairudin.

    • Amazulmul says:

      yer la.. harap2 pon Fatimah tu bukan nama sebenar..!

    • sukati says:

      bangga ke cikgu tu bila murid jatuh cinta ngan dia..sian budak tu..mesti dia malu nak gi skolah..

    • merlyiana says:

      Betul tu..kita sebagai cikgu patut nya berfikir dulu sbelum viral kan adik tu.. dia masih mentah..baru nak melonjak ke alam dewasa.. awak tu dah cikgu..sepatut nya nasihat dia elok2 bukan viral mcm ni bagi semua org tahu..

    • Ain says:

      Setuju setuju, nak viral bende macam ni. alahai fikif lah sikit. fatimah tu budak lagi, boleh betulkan dia ngn cara lain. kalau viral viral macam ni x ke malu dia. otakk letak kat mane yang tukang viral ni. haiyaaaaaa

  7. ayu says:

    cuba fikir betul2.. patut ke benda ni viral? kesian budak 2 besar nanti jadi bahan ejekan.. cukuplah guru 2 je la yg tau.. ni baru sekeping dah bagi viral.. guru yg dpt bertimbun surat x viral pun diam je.. cuba anak kamu yg buat mcm 2.

  8. a lady says:

    kuat sngt tgk drama nie..tp zaman aku hampir 20 tahun dulu, darjah 2 pun ade dh kawan aku yg tulis surat cinta kat cikgu praktikal..Hahaha..

  9. anon kerana benarrr says:

    masa aku skolah dlu, banyak je kawan2 aku hantor surat cinta kat cekgu diorg..esp cikgu ganti. Slalu cikgu ganti ni muda2..comel2 :P
    Tapi dlu zaman xde fb bagai ni..so wat rilek je la..buat gelak2..kelakar..seronok sgt..
    Sebenarya cikgu ni yg nak promote diri sendri..perasan hensem..pui
    -80’s kid-

    • jenet jeksen says:

      kannnn….yg highlight nya kat sini fatimah n cikgu hensem..
      fatimah xde gambar
      cikgu hensem…..selfie nak rak..hahaha
      so..promote cikgu lettewww

      cikgu aku time.darjah 5 lg ensem la..ada misai lg..ngeee
      80’s kid jugak

  10. ella says:

    ada pro dan kontranya… zaman skrg x mustahil perkara-perkara begini berlaku.. kadang2 ibubapa pun tak tahu.. kita ambil sahaja yang positifnya.. cuma rahsiakan nama dan gambar .. kepada ibubapa sama-sama lah kita memantau aktiviti anak-anak kita dengan bertanya kepada guru dan rakan anak2.. supaya kita dapat mencegah anak kita daripada perkara yang lebih teruk.

  11. dot com says:

    fikir2 dulu sblum viralkan…fikir masa depan kank2 tu nanti dia malu sampai ke besar kna ejek sana sini. ksian kat budak tu bru jer drjah 5 tegur lh ksilapan nya bknnya nak viral. hanya sekadar pandangan

  12. Rose Arlynna says:

    So sweet…hahaha…

  13. nlz says:

    alahai, “ciku” hanafi, dia suka buah ciku. hahaha k tak lawak bye.