berita

Jangan Nak Banding Dengan Drama Luar- Salina Saibi Pertahan ‘Gerak Khas’

July 4th, 2015 | by Ash Nordin | 6 comments
865
reads
Drama

Screen Shot 2015-07-04 at 12.46.22 PM

Kalau korang ingat lagi beberapa hari lepas kami ada kongsikan luahan penonton drama bersiri “Gerak Khas” makin lama makin hampeh, tak macam dulu. Betul ke eh? Kami pun dah lama tak tengok.. Tapi masa zaman AC Mizal dan Abby Abadi tu memang meletup “Gerak Khas” ni!

Artikel berkaitan: Selepas 16 Tahun, Pemuda Ini Luahkan Rasa Kebosanan Tak Terhingga Tentang Drama ‘Gerak Khas’

Tidak senang dengan perkara itu, pelakon utama “Gerak Khas” versi moden ni sendiri tampil pertahankan drama ni. Menurutnya banyak batasan dan etika yang perlu dijaga untuk membuat drama ni. Jom kita baca ulasan lanjut dari Salina Saibi.

“Nak bandingkan dgn drama barat diorg big budget & takde batasan jln cerita..”

Screen Shot 2015-07-04 at 12.46.39 PM

Assalamualaikum..Bukan senang nak buat drama kepolisan..Drama msia byk limitation..
So terhad story line nye
Byk pihak/benda kena dijaga..Nak bandingkan dgn drama barat diorg big budget & takde batasan jln cerita..
Msia mane boleh buat sume tu..
Citer omputeh semua elemen ada..rogol..racism..corruption.. skandal..paedophile..
Rtm,Pdrm & Jais pantau setiap episod &jln cerita..
Ape2 mesti dr kelulusan org atasan..

Malaysia hanya ada GerakKhas!!Why??Malaysia berlumba2 drama novel cintaaa..

drama


Kenapa negara luar byk citer polis..Csi,Ncis,murder,mentalist,hawai 5 0,paling lama Law & Order sampai berlumba2 drama polis diorg..tp Malaysia hanya ada GerakKhas!!Why??Malaysia berlumba2 drama novel cintaaa…Ape sebenarnyaa contoh nak bg pd generasi baru kita..nilai2 murni?pakar cinta?pak lawak?hehehe

Rating tetap cecah 1 Juta!

GERAK-KHAS-medium
Ramai org tak tgk GerakKhas tp why rating still cecah 1Juta penonton..sbb ramai lg yg menonton lg2 org di luar K.L..so cume segelintir saja yg xtgk yg nak komplen..
Kwn kata Makcikbedahtipahpakmaunpakjusohpaksamadmaklongtoklong sume tiap2 Jumaat 9mlm trpacak depan tv dgn kropok moni nak tgk Gerakkhas..Eh wat lawak lak..GerakKhas dah makin improve actually..kalau tgk la..tak tgk mcmne nak komen tu..leh terima ke..oklah penat ckp..so pendekkan citer…. #GerakKhas
16years..Me 8years..Why d only GerakKhas yg bertahan???Why?
Sbb bukan senang nak buat!!
Sekian terima kasih…Hidup#GerakKhas2015 Berkhidmat demi negara..#skopproduction

The following two tabs change content below.

6 Comments

  1. ape says:

    ape2 lah makcik salina.yg pentingnye aku xbuang mase nengok cite x menarik lagsung ni haha

  2. Penonton says:

    Rasa saya kurang tepat jawapan itu..mungkin kita blh tengok siri2 polis tempatan yg jauh lebih baik kualitinya antaranya fire of justice (tv2),undercover (ntv7) dan on the brink (ntv7)…rating tinggi kerana drama bersiri gerak khas berada di masa tayangan yang selesa dan telah ada follower sejak bertahun lamanya sehingga ia menjadi slot kebal di rtm.

  3. Ade? says:

    kalau xde comparison/bench-mark nak buat cerita, tu namanya SYOK SENDIRI!
    sendiri syok berlakon, sendiri syok puji rating tinggi.

  4. mojo says:

    Citer drama barat ada rogol??Drama melayu lah paling banyak buat kes rogol.Semua kisah kemaruk pepek tak berkesudahan.Yang nengok drama melayu nie semua dah takde pilihan.tu je yg ada.lagipun drama melayu boleh buat pepek berair.tu yg layan.

  5. Shhh says:

    Aku dh lama gak tak tgk gerak khas ni lagi bila insp mazlan dan insp aleeza letak jawatan.. Heheh.. Lgi2 skrg ni byk drama2 bodoh yg aku tak tgk.. Dh bertahun gak sejak asik diadaptasi dr novel.. Lgi pulak pelakon2 skrg ni semua nya hampeh..yg ppn tak hbis2 dgn seksi meksi yg lelaki semua muka mcm jambu.. Tak sesuai jdi hero.. Sorry to say lah.. Ni hanya pendapat sy..

  6. Sleepy says:

    Mmg boring..siot!!mngaku je lah.ko pn lku kt ctu je,drama lain mne amik ko brlakon lg dah..nk bodek pn agk2 lh