berita

‘Kalau Tak Nak Aku Join AJL, Buat Petisyen’ – Altimet Cabar Individu Tak Puas Hati ‘Amboi’ Ke Final AJL 32

November 14th, 2017 | by Lyna | 0 comments
35.1K
reads
936
shares
Kini Trending

Pengumuman keputusan senarai finalis Anugerah Juara Lagu Ke-32 (AJL 32) baru-baru ini telah mengundang pelbagai reaksi warga netizen. Terdahulu, Ayda Jebat menyuarakan rasa tidak puas hati apabila lagu ‘Mata’ miliknya tidak layak mara ke pentas AJL 32. Keputusan itu turut mendapat perhatian peminatnya yang rata-rata memberikan kata-kata semangat kepada Ayda Jebat.

Artikel berkaitan: ‘Kena Baik Dengan Juri Kot’ – Ayda Jebat Tak Puas Hati Lagu Mata Tak Layak Ke AJL32?

Namun demikian, terbalik pula kisahnya dengan penyanyi rap, Altimet. Tika lagunya ‘Amboi’ tersenarai sebagai salah sebuah lagu yang berjaya mara ke pentas berprestij AJL 32 Februari depan, ada seorang individu yang tidak berpuas hati dan menyerunya untuk tarik diri. Kenapa pulak?

Diseru tarik diri

Walau bagaimanpun, Altimet yang kelihatan tidak terkesan oleh tweet itu telah bertindak balas dengan ‘mencabarnya’ untuk membuat petisyen membangkang penyertaannya.

Penyanyi ‘Amboi’ itu juga seakan membuka cadangan kepada sesiapa lain yang tidak mahu lagunya masuk AJL untuk tweet menggunakan hashtag #TakNakAmboi. Suruh protes katanya, haha.

Tweet balas Altimet mendapat sokongan netizen yang menyuruhnya untuk tidak ambil pusing dengan kata-kata individu berkenaan. Ye lah, mana tidaknya, juri yang pilih kan, mesti ada sebab lagu tu layak.

Netizen kata jangan layan

Tidak endah, terus berjuang

Tak kiralah apa orang nak kata Altimet, dah berjaya pun. Juri dah pilih yang terbaik. Sekarang, fokus dalam menjadi jaguh AJL 32! Tahniah, dan good luck!

Sumber: Twitter Altimet