berita

Lelaki & Perempuan Boleh Ke Jadi BFF? Jawapannya Ialah…

March 16th, 2017 | by Noraniza | 6 comments
11.4K
reads
3.6K
shares
Video Popular

darlie 1

Melainkan anda seorang yang anti sosial atau memang sejenis manusia yang suka bersendirian, kami pasti anda semua mempunyai sahabat karib atau dalam bahasa mudahnya BFF. Secara generalnya, BFF tu tak kisahlah lelaki atau perempuan kan.

Tapi, kami selalu terdengar statement yang ‘lelaki dan perempuan tak boleh jadi bff’. Katanya macam-macam isu bakal terjadi jika BFF korang tu berlawanan jantina.

So, kami menjemput Hafreez Adam dan Ain Ghafar (mewakili team A) serta Afifah Nasir dan Farhan Kapor (mewakili team B) untuk berdebat mengenai isu ini. Lagi kecoh bila si Kak Leha Bunting jadi moderator! Apa yang jadi??

Tonton perdebatan Team A dan Team B di sini..

So, apa pula pendapat korang mengenai isu ini? Boleh ke tidak perempuan dan lelaki jadi kawan baik… Ha.. jawab jangan tak jawab!

The following two tabs change content below.

Noraniza

Senior, Content Champions at Rev Asia Berhad
People will hate you, rate you, shake you and break you. But how strong you stand is what makes you! :)

6 Comments

  1. xxxx says:

    nabi kan suruh pergaulan lebih2 antara lelaki dan perempuan. drpd bff berlwanan jenis. baik bff dgn alquran. bff ssma jnis nnti bleh jd fitnah .prkra yg bleh jd ftnah tu kan haram. tak gitu?

  2. Moda says:

    Yg dh kawin, kena bff dgn suami dia dulu, ini dgn suami serius giler, dgn kawan laki2 bukan main gedik. Pastu senang timbul fitnah jika masing2 dh kawin. Kita bukan cam org barat yg terlalu terbuka. Org barat duduk serumah lain jantina pun xde org kisah apatah lagi nk bff lain jantina.
    Jika x timbulkn fitnah rasanya yg belum kawin xde masalah tapi godaan syaitan lebih tinggi la kawan baik lain jantina. Dh alang2 nk ber bff sgt, kawinlah.