berita

Makan Kurma Perlu Cuci Tak? – Penjelasan Wanita Ini Pasti Buat Anda Terkejut

May 11th, 2017 | by Hanis Aliaa | 2 comments
119.7K
reads
20.9K
shares
Gaya Hidup

Sejujurnya admin kalau makan kurma memang tak basuh. Sebab makan dari dalam kotak kan. So admin assume kurma suci, bersih dan murni. Dan sebetulnya tak terpikir nak nak basuh kurma tu. Ahahaha.

Wanita ini mendapat persoalan berkaitan hal ni. Dan dia menceritakan bagaimana kurma diuruskan sebelum diimport ke Malaysia.

“Tak sampai hati nak makan tanpa cuci.”

Haaa..Lepas ni makan kurma kena cuci tau. Lalukan air pon takpa. Asalkan kita yakin dah dicuci. Maklumlah, kita tak tahu apa ada kat tanah tu.

Kredit : Habibah Badar Bajrai

2 Comments

  1. linda says:

    Sejujurnya memang makan kurma tak pernah basuh..ngap masuk mulut je

  2. Nor azmin says:

    Jgn la tunjuk jahil sgt kak oiii… tanah di Madinah merupakan tanah yg barkah dan juga ubat. Jgn buat kesimpulan membuta tuli shj…