berita

Latest Posts

Nurul Wahab Bakal Kahwini Lelaki Perancis

May 9th, 2012 | by M | 17 comments
Kini Trending

Spekulasi hubungan istimewa antara penyanyi Nurul Huda Abdul Wahab dan seorang lelaki Perancis bernama Eric Depp seperti yang dipaparkan dalam artikel Nurul Wahab Ke Jabatan Agama terjawab jua apabila beliau mengesahkan akan mengahwini jejaka itu pada 6 Jun ini di Dutchess, Jalan Ampang. (Sumber : Utusan Malaysia)

Pengumuman ini dibuat secara serentak dengan majlis pradengar album mini yang diterbitkan sendiri oleh komposer, Andi Merican.

Perkahwinan kali kedua ini bukan sahaja disambut baik oleh anak tunggalnya, Ayu Nadhira, malah amat ditunggu-tunggukan. Difahamkan, majlis resepsi ini akan diadakan secara serdahana dengan jemputan yang terdiri daripada ahli keluarga dan rakan terapat sahaja.

Perkahwinan kali pertama Nurul Wahab bersama Ajai atau nama sebenarnya Mohd Faizal Maas bertahan selama 11 tahun dengan penceraian secara baik pada tahun 2007.

Kenyataan Maaf David Teo Terhadap Isu Arwah Bob Kuman

May 9th, 2012 | by M | 27 comments
Isu & Kontroversi

Salam takziah saya buat seluruh keluarga dan sahabat handai arwah Bob Kuman (Husni Bin Mohd. Rawi). Pemergian beliau sememangnya satu kehilangan buat industri hiburan Malaysia.

Saya sendiri terkejut apabila mendengar berita pemergian beliau namun kita sebagai manusia harus redha dengan segala ketentuan Tuhan.

Allahyarham sebelum ini banyak terlibat dalam produksi saya & beliau sangat komited dengan segala kerja yang dilakukannya. Saya juga sangat menghormati beliau sebagai sahabat dan rakan kerja yang sama sama bekerja dalam industri.

Di kesempatan ini, saya dari lubuk hati yang dalam memohon maaf daripada keluarga Allahyarham sekiranya ada kata-kata atau tindakan saya yang menyinggung perasaan mereka. Bukanlah niat saya untuk mencetuskan sebarang kontroversi.

Saya sedar kata-kata saya dalam rancangan Melodi bertarikh 22 April 2012 saya ada menyebut tentang sumbangan yang telah saya beri di Hospital Tawakal pada tahun 2010 yang lalu semasa beliau sakit.

Dalam kenyataan itu, saya ada menyebut “jika Bob Kuman perlukan sumbangan lebih, saya boleh sedekah”. Di sini saya ingin menjelaskan bahawa kenyataan ini dikeluarkan semasa Arwah masih hidup, BUKANNYA setelah beliau meninggal. Penggunaan perkataan “sedekah” yang saya maksudkan adalah “derma atau sumbangan”.

Apa yang saya faham, “sedekah” bukanlah sesuatu yang hina. Selalu kita dengar “senyum adalah satu sedekah” dan “sedekahkan al-Fatihah” jika ada orang meninggal dunia. Saya anggap perkataan ini sesuatu yang suci tetapi mungkin saya tersalah tafsir.

Saya sedar kata-kata saya ini telah menyinggung perasaan keluarga dan sebilangan masyarakat terutamanya peminat dan penyokong Arwah Bob Kuman. Percayalah, demi Tuhan saya langsung tidak terlintas niat di hati untuk menyakitkan hati mana-mana pihak sedangkan beliau telah saya anggap sebagai sahabat baik saya.

Saya sekali lagi memohon maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki di atas kertelanjuran saya. Saya bukanlah insan sempurna yang tidak terlepas dari melakukan kesilapan. Pengalaman ini akan saya jadikan pedoman untuk menempuh hari-hari yang mendatang dengan lebih berhati-hati.

Kepada semua rakan-rakan artis dan peminat, sama-sama lah kita mendoakan kesejahteraan roh Allahyarham di-sana. Diharapkan permohonan maaf ikhlas ini dapat diterima dengan hati yang ikhlas juga.

Ikhlas,

David Teo

Email Pembaca : Tak Puas Hati Dengan Sharnaaz

May 9th, 2012 | by M | 84 comments
Isu & Kontroversi

Saya ingin meluahkan rasa tidak puas hati saya kepada seorang artis yang sedang hangat bercinta iaitu Sharnaaz. Sejak akhir-akhir ini saya tengok perangai dia semakin menjadi-jadi & annoying. Apa yang saya perasan, Sharnaaz ni ada perangai ego yang tak bertempat. Jika awak tengok apa yang dia tweet pada hari Sabtu (5/05/2012), dia begitu lantang memaki hamun orang yang mengkritik Shila Amzah, si kekasih hatinya tu.

Sebagai pengguna Twitter, saya yang tidak ada kena mengena pun terasa sakit hati. Saya balas tweet tersebut. Niat saya hanya untuk menegur dan rasa kesian kerana Shila yang menjadi mangsa. Walau pun ringkas dia balas “haktui”, pada saya itu adalah satu respon yang amat kurang ajar dan tak beradab. Nak “laknatullah” orang luar jangan sampai orang ramai balas balik ke batang hidung sendiri.

Saya tak menolak sekiranya sikap dia yang begini akan membuatkan Shila kehilangan peminat. Tak mustahil Shila akan gagal untuk masuk ke final Mania sebab orang meluat dengan sikap Sharnaaz yang terlalu over dan obses mempertahankan Shila.

Saya berharap Sharnaaz boleh menerima teguran orang di sekeliling. Saya percaya pelakon yang berjaya adalah pelakon yang mempunyai sikap yang baik dan boleh menerima teguran. Contohi artis-artis yang berjaya seperti Aaron Aziz, Datuk Siti Nurhaliza, Ziana Zain, Shila Majid, dan sebagainya. Kalau perangai Sharnaaz macam ni memang tak kemana la dia. Tak hairan pun kalau tak tercalon ABPBH hari tu.

Kalau nak bercinta biarlah berpada-pada. Nak berkasih sayang biarlah bersederhana. Tak perlu la nak show off sangat kepada khayalak ramai. Sedar sikit awak tu artis yang orang perhatikan. Kerjaya awak pun bergantung pada penilaian orang ramai. Kalau ramai yang tak suka kan susah nak dapat job nanti? Nak bertwitter pun tiada salahnya tapi biar berpada-pada. Harap Sharnaaz dapat pertimbangkan perkara ni baik-baik.

Untuk Shila, saya harap awak dapat jaga diri dan jauhi kontroversi. Shila masih muda dan boleh pergi jauh jika mampu pertahankan imej yang bersih. Saya juga ingin Shila sentiasa tetap dengan pendirian demi kerjaya nyanyiannya.

Foto Terkini Anak Harith Iskandar Sebagai Penyokong Liverpool

May 9th, 2012 | by M | 11 comments
Lensa Insta

Ya, kami tahu anda kecewa. Tetapi, terimalah kekalahan Chelsea kepada Liverpool sebanyak 1-4 ketika perlawanan di Liga Inggeris malam tadi dengan hati yang terbuka.

Foto terkini Zander Xayne Iskander yang kini berusia 2 bulan telah dikongsikan oleh peminat Harith Iskandar melalui kiriman email sebagai tanda menyambut kemenangan Liverpool.

Katanya, “Like Father, Like Son. Tapi saya suka foto ni sebab ada jersi Liverpool. Win habis!”

Benar, itu adalah satu ungkapan yang amat tepat untuk mengambarkan kecomelan anak milik Harith Iskandar yang dilahirkan pada 8 Mac 2012 lalu hasil perkahwinannya bersama Jezamine Lim.

Perkembangan terbaru, Harith Iskandar akan bergabung dengan Douglas Lim sempena persembahan Masterjoke Malaysia di bangunan Jaya One Petaling Jaya hari ini. Katanya, tiket sudah habis terjual. Tapi, pihak penganjur akan mengadakan sebuah lagi persembahan pada 23 Mei di lokasi yang sama. Dapatkan tiket secepat yang mungkin ya!

Elfira Loy Bakal Jadi Duta Produk Maybelline, Gantikan Liyana Jasmay

May 9th, 2012 | by Ai | 17 comments
Trendsetter

Jika sebelum ini Wawa Zainal, 21, telah dipilih sebagai duta produk Lipice menggantikan Lisa Surihani, kini giliran Elfira Loy, 18, pula menggantikan Liyana Jasmay sebagai duta produk Maybelline.

Kami sendiri tidak tahu kenapa produk Maybelline memilih Elfira Loy, tetapi berdasarkan penelitian kami, Elfira Loy mempunyai sedikit persamaan pada wajahnya dengan Liyana Jasmay, iaitu bentuk senyuman mereka berdua.

Mungkin disebabkan senyuman inilah, Elfira Loy bakal menggantikan tempat Liyana Jasmay yang sudah hampir 4 tahun menjadi duta dan jurucakap produk Maybelline. Menariknya disini, Liyana Jasmay dipilih oleh Maybelline ketika umurnya 21 tahun, Elfira Loy pula dipilih ketika dia masih lagi mentah didalam industri hiburan.

Pengumuman khas akan diadakan pada 10 Mei ini dan OHBULAN! pasti Elfira Loy bakal menjadi seorang lagi selebriti yang mampu bersaing dan menghasilkan aura yang tersendiri dikalangan peminatnya.

Semoga dengan kehadiran artis-artis baru, industri hiburan tempatan akan menjadi lebih meriah dan mampu bersaing secara sihat.

Sumber : Murai

Justin Bieber Berjaya Tamatkan Zaman Sekolah

May 9th, 2012 | by Ai | 5 comments
Kini Trending

Jika anda sebaya dengan Justin Bieber, maka saat Justin Bieber popular, anda masih lagi menjawab kertas peperiksaan dan meminta duit belanja dari ibu bapa.

Lain pula pada Bieber, dia sudah berjaya melancarkan album sendiri, mempunyai single yang hit, berjuta peminat wanita dari seluruh dunia, menghabiskan masa untuk siri konsert jelajahnya, dan bercinta dengan Selena Gomez. Itu tidak termasuk dengan bermacam-macam lagi gosip liar dan kesibukan Bieber dalam kehidupan sehariannya.

Namun itu semua tidak menjadi halangan kepada selebriti yang baru berusia 18 tahun ini untuk menamatkan zaman persekolahannya. Justin Bieber dalam kenyataannya kepada Daily Telegraph mengaku dia sudah menghabiskan pengajiaannya walaupun banyak halangan yang ditempuhinya.

“I passed my test – I’m free! It was hard doing school and work every day.” – Justin Bieber

Walaubagaimanapun, Bieber turut mengaku bahawa dia berjaya menamatkan pengajiaannya adalah kerana dia mahu menunaikan hasrat ibunya yang mahu melihat dia berjaya.

Baguslah kalau begitu, namun kami masih tertanya-tanya apakah keputusan peperiksaan Justin Bieber?

Top Posts This Week