berita

Latest Posts

Jamal Abdillah Pernah Cipta Lagu Mengenai Marijuana

May 10th, 2012 | by Ai | 8 comments
Kini Trending

Tahniah kami ucapkan pada Jamal Abdillah kerana masih lagi mewarnai industri hiburan tanahair dan juga kerana singlenya yang berjudul “Aku Maafkan Kamu” bersama Malique telah mencatat jumlah tontonan yang mengejutkan di laman Youtube.

Untuk pengetahuan, Jamal Abdillah telah meraikan hari lahirnya yang ke-53 pada 7 Mei lepas dan semalam, dia telah dikejutkan dengan parti harijadi yang dirancang oleh pihak Warner Music di Restoran Dareen, Solaris Mont Kiara. Kejutan ini turut diserikan lagi dengan persembahan mantap oleh beberapa orang peminat setia Jamal Abdillah.

Dalam pertemuan OHBULAN! bersama penyanyi yang cukup dikenali dengan vokalnya yang mantap ini, Jamal Abdillah telah mendedahkan beberapa perkara yang kami pasti bukan setakat umum tidak tahu malahan peminat dan orang yang juga rapat dengan dirinya.

Terkejut juga kami apabila mendapat tahu bahawa Raja Pop Malaysia, Jamal Abdillah pernah mencipta lagu berinspirasikan marijuana atau lebih dikenali sebagai ganja. Jamal yang pernah menjalani pemulihan dadah selama 5 tahun di Rumah Pengasih telah mengakui bahawa dia ada menyimpan lirik lagu berjudul “Kuhidu Bunga Berbisa” yang merujuk pada daun ganja.

“Tajuk lagu ini adalah berkenaan dengan sejenis bunga popi (opium) yang ditukar oleh manusia menjadi sesuatu yang beracun,” jelas Jamal Abdillah mengenai tajuk lagu tersebut.

Walaubagaimanapun, Jamal masih belum berfikir samada lagu itu akan dilancarkan secara rasmi kepada umum atau hanya akan disimpan secara peribadi olehnya.

Dalam pada itu, Jamal turut memberitahu bahawa dia tidak akan bersara dari dunia muzik walaupun umurnya semakin meningkat.

“Harapan saya, saya ingin berada di persada seni ini sehingga bila-bila. Saya tak mahu bersara,” tegas Jamal Abdillah.

Semoga Jamal Abdillah akan terus menghiburkan para peminat dengan lagu-lagunya yang sentiasa menjadi siulan ramai.

Muzik Video: Kumpulan Spider Lancarkan MV Rasmi “Tapi Bagaimana”

May 10th, 2012 | by Ai | 11 comments
Video Popular

Siapa lagi yang masih belum mendengar lagu berjudul “Tapi Bagaimana” oleh kumpulan Spider ini? Kalau belum, anda ketinggalan zaman. Ini serius.

Lagu yang sedang popular dan masih menguasai carta-carta muzik di radio-radio tempatan ini akhirnya telah tampil dengan sebuah muzik video rasmi arahan Khairul Hazwan. Menampilkan Tam Spider sebagai watak utama, penyanyi yang sudah lama berada didalam industri hiburan ini telah digandingkan bersama seorang gadis bernama Azura. Ya, gadis ini comel. Kami serius.

Tidak mahu bercakap panjang, anda saksikan sendiri muzik video berjudul “Tapi Bagaimana” oleh Spider selepas ini ya!

Foto Honeymoon Fasha Sandha & Jejai Diriliskan

May 9th, 2012 | by M | 43 comments
Lensa Insta

Foto pertama musim honeymoon Fasha Sandha & Jejai di Pulau Redang telah diriliskan kepada peminat selepas melangsungkan perkahwinan pada 27 April yang lepas.

“Honeymoon di Malaysia pilihan terbaik :)”, antara kata-kata ringkas Fasha Sandha yang sempat dilayangkan kepada peminat. Momen bahagia ini turut dikongsikan dengan perasaan gembira melalui kata-kata, “Seriously, I am the happiest woman alive :)”.

Nurul Wahab Bakal Kahwini Lelaki Perancis

May 9th, 2012 | by M | 17 comments
Kini Trending

Spekulasi hubungan istimewa antara penyanyi Nurul Huda Abdul Wahab dan seorang lelaki Perancis bernama Eric Depp seperti yang dipaparkan dalam artikel Nurul Wahab Ke Jabatan Agama terjawab jua apabila beliau mengesahkan akan mengahwini jejaka itu pada 6 Jun ini di Dutchess, Jalan Ampang. (Sumber : Utusan Malaysia)

Pengumuman ini dibuat secara serentak dengan majlis pradengar album mini yang diterbitkan sendiri oleh komposer, Andi Merican.

Perkahwinan kali kedua ini bukan sahaja disambut baik oleh anak tunggalnya, Ayu Nadhira, malah amat ditunggu-tunggukan. Difahamkan, majlis resepsi ini akan diadakan secara serdahana dengan jemputan yang terdiri daripada ahli keluarga dan rakan terapat sahaja.

Perkahwinan kali pertama Nurul Wahab bersama Ajai atau nama sebenarnya Mohd Faizal Maas bertahan selama 11 tahun dengan penceraian secara baik pada tahun 2007.

Kenyataan Maaf David Teo Terhadap Isu Arwah Bob Kuman

May 9th, 2012 | by M | 27 comments
Isu & Kontroversi

Salam takziah saya buat seluruh keluarga dan sahabat handai arwah Bob Kuman (Husni Bin Mohd. Rawi). Pemergian beliau sememangnya satu kehilangan buat industri hiburan Malaysia.

Saya sendiri terkejut apabila mendengar berita pemergian beliau namun kita sebagai manusia harus redha dengan segala ketentuan Tuhan.

Allahyarham sebelum ini banyak terlibat dalam produksi saya & beliau sangat komited dengan segala kerja yang dilakukannya. Saya juga sangat menghormati beliau sebagai sahabat dan rakan kerja yang sama sama bekerja dalam industri.

Di kesempatan ini, saya dari lubuk hati yang dalam memohon maaf daripada keluarga Allahyarham sekiranya ada kata-kata atau tindakan saya yang menyinggung perasaan mereka. Bukanlah niat saya untuk mencetuskan sebarang kontroversi.

Saya sedar kata-kata saya dalam rancangan Melodi bertarikh 22 April 2012 saya ada menyebut tentang sumbangan yang telah saya beri di Hospital Tawakal pada tahun 2010 yang lalu semasa beliau sakit.

Dalam kenyataan itu, saya ada menyebut “jika Bob Kuman perlukan sumbangan lebih, saya boleh sedekah”. Di sini saya ingin menjelaskan bahawa kenyataan ini dikeluarkan semasa Arwah masih hidup, BUKANNYA setelah beliau meninggal. Penggunaan perkataan “sedekah” yang saya maksudkan adalah “derma atau sumbangan”.

Apa yang saya faham, “sedekah” bukanlah sesuatu yang hina. Selalu kita dengar “senyum adalah satu sedekah” dan “sedekahkan al-Fatihah” jika ada orang meninggal dunia. Saya anggap perkataan ini sesuatu yang suci tetapi mungkin saya tersalah tafsir.

Saya sedar kata-kata saya ini telah menyinggung perasaan keluarga dan sebilangan masyarakat terutamanya peminat dan penyokong Arwah Bob Kuman. Percayalah, demi Tuhan saya langsung tidak terlintas niat di hati untuk menyakitkan hati mana-mana pihak sedangkan beliau telah saya anggap sebagai sahabat baik saya.

Saya sekali lagi memohon maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki di atas kertelanjuran saya. Saya bukanlah insan sempurna yang tidak terlepas dari melakukan kesilapan. Pengalaman ini akan saya jadikan pedoman untuk menempuh hari-hari yang mendatang dengan lebih berhati-hati.

Kepada semua rakan-rakan artis dan peminat, sama-sama lah kita mendoakan kesejahteraan roh Allahyarham di-sana. Diharapkan permohonan maaf ikhlas ini dapat diterima dengan hati yang ikhlas juga.

Ikhlas,

David Teo

Email Pembaca : Tak Puas Hati Dengan Sharnaaz

May 9th, 2012 | by M | 84 comments
Isu & Kontroversi

Saya ingin meluahkan rasa tidak puas hati saya kepada seorang artis yang sedang hangat bercinta iaitu Sharnaaz. Sejak akhir-akhir ini saya tengok perangai dia semakin menjadi-jadi & annoying. Apa yang saya perasan, Sharnaaz ni ada perangai ego yang tak bertempat. Jika awak tengok apa yang dia tweet pada hari Sabtu (5/05/2012), dia begitu lantang memaki hamun orang yang mengkritik Shila Amzah, si kekasih hatinya tu.

Sebagai pengguna Twitter, saya yang tidak ada kena mengena pun terasa sakit hati. Saya balas tweet tersebut. Niat saya hanya untuk menegur dan rasa kesian kerana Shila yang menjadi mangsa. Walau pun ringkas dia balas “haktui”, pada saya itu adalah satu respon yang amat kurang ajar dan tak beradab. Nak “laknatullah” orang luar jangan sampai orang ramai balas balik ke batang hidung sendiri.

Saya tak menolak sekiranya sikap dia yang begini akan membuatkan Shila kehilangan peminat. Tak mustahil Shila akan gagal untuk masuk ke final Mania sebab orang meluat dengan sikap Sharnaaz yang terlalu over dan obses mempertahankan Shila.

Saya berharap Sharnaaz boleh menerima teguran orang di sekeliling. Saya percaya pelakon yang berjaya adalah pelakon yang mempunyai sikap yang baik dan boleh menerima teguran. Contohi artis-artis yang berjaya seperti Aaron Aziz, Datuk Siti Nurhaliza, Ziana Zain, Shila Majid, dan sebagainya. Kalau perangai Sharnaaz macam ni memang tak kemana la dia. Tak hairan pun kalau tak tercalon ABPBH hari tu.

Kalau nak bercinta biarlah berpada-pada. Nak berkasih sayang biarlah bersederhana. Tak perlu la nak show off sangat kepada khayalak ramai. Sedar sikit awak tu artis yang orang perhatikan. Kerjaya awak pun bergantung pada penilaian orang ramai. Kalau ramai yang tak suka kan susah nak dapat job nanti? Nak bertwitter pun tiada salahnya tapi biar berpada-pada. Harap Sharnaaz dapat pertimbangkan perkara ni baik-baik.

Untuk Shila, saya harap awak dapat jaga diri dan jauhi kontroversi. Shila masih muda dan boleh pergi jauh jika mampu pertahankan imej yang bersih. Saya juga ingin Shila sentiasa tetap dengan pendirian demi kerjaya nyanyiannya.

Top Posts This Week


Shout Out!