berita

Latest Posts

Gambar Tu Bukan Untuk Dia Seorang – Erin Malek Jawab Isu Gambar Menggoda

October 10th, 2012 | by Ai
Kini Trending

Pada 7 Oktober lalu, sebuah blog hiburan telah mengeluarkan sekeping foto ‘daring’ milik pelakon manis, Erin Malik yang telah di muat naik menerusi akaun Twitter miliknya sendiri.

Menerusi foto tersebut, jelas memaparkan Erin Malek yang hanya mengayakan gaun malam yang nipis serta bahagian tali bahu yang terlerai, sedikit sebanyak menimbulkan imaginasi nakal, kerana pemandangan sebegini biasanya menjadi amalan suami isteri yang sah sahaja.

Berikutan foto ‘daring’ tersebut, pihak OHBULAN! cuba menghubungi Erin Malik dan mendapatkan kenyataan pelakon itu sendiri.

Menurut Erin, foto yang di muat naik itu bukanlah untuk ditujukan kepada kekasihnya, Walid Wahid seorang sahaja, tetapi ia ditujukan khusus untuk semua followernya.

“Gambar ini jadi isu sebab Erin ada letak nama Walid Wahid. Lagipun Erin takda pun cakap gambar tu untuk dia sorang. Erin cakapkan ‘Good night utk saya & Good morning utk semua.’ Erin saja letak nama Walid sebab masa tu Erin baru lepas cakap telefon dengan dia.”

Ketika diajukan soalan, tidakkah Erin sedar foto tersebut telah hebat diperkatakan oleh peminat-peminat dan ada yang memberikan komen negatif terhadap dirinya?

Lantas pelakon ini menjawab, “Erin sebenarnya tak baca sangat berita-berita hiburan ni. Selalunya Erin dapat tahu benda-benda macam ini daripada kekasih Erin sendiri. Dia yang selalu baca dan akan beritahu Erin. Lagipun Erin tak nak baca dan tak nak tahu apa komen-komen negatif tu. Kalau baca nanti Erin akan sakit hati dan akan patah semangat untuk bekerja.”

“Yang pasal isu gambar ni pun Erin dapat tahu daripada Walid dan dia juga yang suruh Erin buang gambar tu.”

Tambah Erin lagi, dia sendiri tidak tahu mengapa ramai pihak sering mencari kesalahannya dan membangkitkan isu yang sudah berlalu. Mungkinkah disebabkan usia Erin masih lagi muda dan tidak layak untuk perkara-perkara sebegitu?

“Apa je yang Erin buat mesti orang akan cakap. Macam sebelum ini isu bertindik lidah. Isu tu sebenarnya dah 2 tahun berlalu, tapi sekarang ini masih lagi ada orang ungkit dan tanya benda yang sama. Kenapa agaknya ya?”

“Erin tak fahamlah. Kenapa artis-artis lain tak ada masalah. Erin rasa ini tak adil untuk diri sendiri.”

“Rasanya Erin kena mengalah dalam isu-isu macam ni. Lagipun ini tempat untuk Erin cari makan, bukannya untuk cari kontroversi atau publisiti. Erin pun makin lama makin matang,” ujar Erin penuh kesal dengan apa yang telah berlaku.

Apabila diajukan soalan berkaitan kekasihnya pula, Erin akui dia sendiri tidak tahu sejauh mana hubungannya dengan Walid akan berakhir.

“Kita tak tahu apa akan jadi pada masa hadapan. Erin pun tak pasti dia akan jadi suami Erin ataupun tak.”

“Walaupun dah 2 tahun, hubungan kami takdalah serius sangat. Kami memang rapat dan dalam masa yang sama, dia juga boleh jadi teman karib Erin.”

Berikutan isu ini, timbul juga persoalan adakah selepas ini Erin akan lebih berhati-hati untuk memuat naik foto peribadinya. Dengan rasa rendah diri Erin menjawab,”Ya, lepas ini Erin akan lebih berhati-hati untuk upload mana-mana gambar dekat Istagram ataupun Twitter. Kalau boleh Erin akan update pasal kerja je.”

Zaiton Sameon Enggan Aibkan Keluarga

October 10th, 2012 | by Ai
Kini Trending

“Sepanjang perjalanan ini, lembah dan lurah ku lewati, ketenangan yang ku cari, belum ku temui…” masih kekal dalam ingatan lirik lagu yang menjulang namanya tatkala menjuarai Juara Lagu pada tahun 1987 dengan lagu hangatnya iaitu “Menaruh Harapan” Ciptaan A.Ali dan lirik oleh Habsah Hasan.

Lunak merdu suaranya masih terngiang-ngiang di telinga tatkala lagunya diputarkan diradio. Namun bukan isu nyanyiannya itu yang nak dikupas, tetapi isu kisah silam jatuh bangun beliau sebagai diva popular dalam kehidupan glamornya. Menerusi filem biografi “Zaiton Ceritaku” terbitan Syarikat Produksi Bruang Filem Sdn Bhd, filem ini membangkitkan beberapa isu hangat antaranya isu cinta, konflik permasalahan antara keluarga yang melanda kehidupan diva tersebut dan sebagainya.

“Saya tidak tinggal bersama keluarga, saya tinggal bersama-sama anak angkat. Saya tak nak menyusahkan mereka”

Kenyataan diatas jelas sekali mencerminkan tentang suka duka beliau dalam permasalahan keluarga yang dihadapi tambahan lagi selepas kehilangan anak tersayangnya Irwan. Bayangkan, kehilangan segalanya ketika di puncak populariti, namun penyanyi ini masih mampu meneruskan hidup tanpa mengharapkan bantuan ahli keluarganya.

Menerusi filem “Zaiton Ceritaku”, permasalahan keluarga yang dihadapi tidak diceritakan sepenuhnya bagi menjaga hati pihak berkenaan daripada tersinggung dan menimbulkan isu aib.

Malah segala jalan penceritaan “Zaiton Ceritaku” diolah dengan sempurna oleh pengarah Esma Daniel agar jalan penceritaan yang penuh dengan isi tersirat itu dapat menyampaikan mesej yang baik kepada penonton tanpa menghukum keburukan seseorang individu tersebut.

Bagi Zaiton binti Sameon, 55 tahun, filem ini diharapkan dapat menyampaikan mesej supaya masyarakat di luar sana tidak mudah lupa diri apabila diselubungi dengan kejayaan mahupun kekayaan.

Semenjak perfilemen biografi “Zaiton Ceritaku” dijalankan, rezeki yang diperolehi semakin melimpah-ruah dimana baru-baru ini beliau tampil dengan rakaman album terbaru yang memuatkan 9 buah lagu antaranya “Insan Kecil”.

Foto : Memey Suhaiza Hiasi Majalah Mingguan Wanita

October 10th, 2012 | by M
Kini Trending

Bukan mudah sebenarnya nak menjadi seorang yang bernama Memey Suhaiza. Kalau tak kuat semangat, bayangan masa silam yang penuh dengan kritikan dan penghinaan daripada seantero Malaya sudah pasti mengundang gila! Apa yang pasti, kami kagum dengan keteguhan Memey Suhaiza yang sentiasa tabah menghadapi dugaan bersama suami tersayang, Norman Hakim.

Mungkin, atas sebab itu juga Mingguan Wanita memilih pelakon ini sebagai penghias muka depan bagi mencerminkan ketabahan wanita sejati. Seperti yang anda tahu, hubungan Memey Suhaiza dan Abby Abadi kian pulih seperti yang dilihat melalui bukti-bukti gambar percutian mereka di Genting Highland, baru-baru ini.

Sudah pasti, berita baik ini turut disambut baik oleh para peminat. Ditambah lagi dengan kehamilan Memey Suhaiza yang semakin sarat mengandungkan anak pertamanya bersama Norman Hakim.

Untuk mengetahui cerita yang lebih lanjut, dapatkan Mingguan Wanita edisi Oktober di kedai berhampiran. Dan jangan lupa, anda boleh mendapat tips untuk mengikis sikap buruk suami di ranjang. Oh ye!

14 Foto Terbaru Liyana Jasmay Di Bandar New York. Ah, Tunang Pun Ada Sekali…

October 10th, 2012 | by M
Lensa Insta

Mengintai sejenak laman Instagram penyanyi serta pelakon, Liyana Jasmay, 24 yang kelihatan happy-go-lucky menghabiskan masa lapang menjelajah lokasi-lokasi menarik di New York seperti Central Park, Statue Of Liberty, dan Avenue of the Americas.

Apatah lagi, jikalau kunjungan itu turut diserikan dengan kehadiran tunang pada akhir September lalu, pasti seronok, kan?

Pelantun lagu Cinta Bersatu ini difahamkan sedang sibuk menjalani kursus lakonan & pengarahan di New York Film Academy. Liyana Jasmay tidak keseorangan, dia turut ditemani oleh ibunya sepanjang 6 bulan pengajiannya di sana. Sebaik sahaja tamat pengajian pada bulan Januari tahun depan, dia akan melangsungkan majlis perkahwinan bersama Fathuddin Mazlan, seorang ahli perniagaan berusia 28 tahun.

Ku sempurna bagimu
Tak kurang sesuatu
Cinta bersatu

Antara bait-bait yang terkandung dalam lagu Cinta Bersatu ini sesuai mengambarkan modnya di sana. Semoga Liyana Jasmay sukses selalu ya!

Foto selepas ini.

Foto Rossa Ayu Bertudung

October 10th, 2012 | by Ai
Lensa Insta

Semua peminat sedia maklum penyanyi Indonesia yang terkenal denga lagu “Ayat-ayat Cinta,” Rossa bakal mengerjakan ibadah Haji bulan ini.

Menerusi laman portal hiburan Indonesia, Detik Hot, Rossa atau nama sebenarnya Sri Rossa Roslaina Handiyani, 34 dikatakan bakal berangkat ke tanah suci pada Jumaat ini (12 Oktober 2012).

Berikut merupakan beberapa foto penyanyi ini sewaktu mengikuti kursus Haji baru-baru ini. Maniskan Rossa bertudung?

Caras : Meluat Dengan Perangai Hos Ni….

October 10th, 2012 | by Ai
Isu & Kontroversi

Walaupun penglibatannya dalam dunia penyiaran ni boleh dikirakan setahun jagung, tapi lagaknya..fuh mak ai, mengalahkan diva-diva popular Malaysia!

Al-kisahnya, kawan M memang sakit hati betul dengan perangai hos ni yang makin lama, kalau tak ditegur, makin melampau. Kata kawan M ni, hos ni kalau bab mengata dan mengumpat orang di depan tv, bukan main lagi. Badan je jantan, tapi mulut mengalahkan bertih goreng.

Kawan M ni pun buka cerita mat bertih goreng ni satu persatu. Katanya, hos ni memang ada masalah dengan attitude kerja. Kalau ada rakaman je, mesti datang lambat. Dah tak pasal-pasal menyusahkan krew-kew produksi yang lain. Sudah lah lambat, tak minta maaf pula tu!

Lepas tu, hos ni tau pula marah kalau orang lain yang datang lambat. Ha, memang bagus sangat perangai tu. Vass Vass Pom Pom!

Kawan M ni pun ada sebut, dulu waktu kerja dekat stesen radio, pun dia buat perangai yang sama. Ingatkan, bila dah masuk jadi hos, perangai dah berubah. Rupanya…hurmm…menaruh harapan bak kata Zaiton Sameon.

Macam itu lah yang kawan M ni cerita. Bukan main sungguh-sungguh lagi dia meluahkan perasaan. Katanya, dia dah penat terkena banyak kali dengan perangai diva hos ni.

Top Posts This Week