berita

‘Puk* Anjing Betul La – Dimaki Hamun Suami Kerana Enggan Beri Duit.. Sampainya Hati!

June 17th, 2017 | by Arini Saleh | 34 comments
71K
reads
7.9K
shares
Kini Trending

Zaman sekarang ini pelbagai kisah keretakan rumahtangga yang kita dengar, ada yang curang beberapa bulan selepas kahwin, ada juga yang jenis abaikan tanggungjawab kepada keluarga. Sampaikan semua perkara terpaksa ditanggung isteri.

Terkejut kami baca perbualan whatsapp yang dikongsi seorang wanita di page Kisah Rumahtangga ini, si suami sanggup maki isteri hanya kerana enggan beri duit. Suami jenis apa la macam ni.. kesiannya :(

‘Transfer jap 50’

‘Kawan nak pakai’

‘P*k* anj*ng betul la’

sumber : KRT

34 Comments

  1. Enol says:

    Berhak utk minta lepas. Suami dah dikura tidak menjalankan tanggubgjawab as suami n ayah. Lg2 tidak berkelakuan baik pada isteri. Better ke pejabat agama utk urusan selanjutnya. Pesanan, jgn menyesal kemudian hari.

  2. abg jambang says:

    padan muka bini dia.. mesti jenis mulut pot pet pot pet serupa burit

    • diane says:

      Samaada awk suami dia atau yg serupa perangai dgn suami dia. Cer bercerai dulu suami isteri kat ats tu tengok sapa yg padan muka. Bnyk je bukti depan mata aku perempuan tu masa depan dia xkn susah kalau bercerai dgn lelaki spt di atas. Langsung xrugi.

    • Duh says:

      Aku lagi sanggup tak kahwin la dari jumpa jantan macam Ni. Bahasa macam pungkoq mesti perangai pun sama, Kira elok la bini kau nak mesej manja manja walaupun kau tak reply. Kalau aku. Sorry to say! Kau tak reply aku terus buat Hal sendiri. Sebab tu sampai sekarang JANTAN JE KEJAR AKU AKU TAK KEJAR JANTAN. kena bagi sedar diri sikit.

    • Abg jambang says:

      Bodo gile ko ni..tiap2 malam burid tu jgk ko cari.. mcm hanat je

    • Antiabgjambang says:

      Abg jambang ni confirm GAY!

    • Kihkih says:

      X de telo ney..telo buat modai ape bwak hayun je ke..potong buang je le..x guna jdi jantan..sequpa jantan yg bertelo tpi kecut telonya..

    • Zz says:

      Kalau mulut pot pet pun wajar ke dimaki suami mcm tu??

  3. anon says:

    Ko bodoh, tunggu wat ape dia, cabut lari jelah. Dia yg bertanggungjwb menyara isteri, bkn sebaliknya. Lbh baik duk sorang2 drp duk dgn laki yg menyusahkan mcm tu.

  4. aziqa7249 says:

    Laki dayus ptut mampus je

  5. Xxx says:

    Byk sgt sy bace artikel pasal masalah rumah tangga ni. Sampai saya jadi takut nak kahwin ?

  6. Pompuan lemau says:

    Bagus kesian kat anak takut anak membesar tanpa bapa, tapi bapa yg kaki maki mcm nie ke yg kau nk bagi kat anak kau, tak cukup kau kena maki, dah besar nanti anak kau pun kena maki, jadi pompuan jangan jahil sgt, Bodo sikit tak per, jahil dah teruk sgt

  7. Juitaallina says:

    Lki mcm tu mlut mmg sial. X dpt pe nk mki LA bni,puki, btuh LA ..igat kita ni ape JD si istri.maw dok lengek gn Lori BG papui ni

  8. hamba allah says:

    bercerai je lah kalau mcmto. suami kah kalau macamtoo. jangan simpan lama lama nanti merana .

  9. Burid ko says:

    Awasi laki anda..gaya die kaki dadah or judi..siasat jgn xsiasat..g pjbt agama buat rundingan.kalau xboleh jgk.mnta fasakh..jgn lah dperbodhkn n dpergunakn laki sndri yg spatutnya sbg plindung anda sndri n kluarga.cdngn jer.

  10. Intan says:

    Dah kena puki angjing pun masih nak berayg ayg. Kalau aku lah. Kpala buto anjing kau nye laki kau tak yah balik.skrg aku cerai kan kau talaq 44 . Dah maki hamun mcm tu masih nK tanya pendapat2 bagai. Tgok dari message dah tahu ni suami tak balik rumah nye . Kesian Nak ialah jauh kan anak.dari sifat negative. Lebih baik tak yah ade bapak kalau keje maki hamun je. Pompan bodoh.. mmg patut kau di hanjing2 kan…

  11. Hamba allah says:

    ?????…lebih kurang mcm kisah aku jaaaa…

  12. Sakura Maro says:

    Kisah rumah tangga ni perlu ke di dedah kan mcm ni…. gila apa… aibkan diri sendiri jer … keluarga terdekat kan ada….minta pendapat bagai dr netizen yang akan kau dpt makian lagi dr asben ko…..× bape elok jaja kisah rumah tangga sendiri…

    • Hamba allah says:

      I agree ni dh kita dosa pun .. ape pun dia tetap suami u.. kan .. klu dh dedahkn memang lah nk ai kan dia .. guba akal dh mcmni nk ape lagi sdri dh tk jga maruah kuarga n laki pun cam ke vavian so tnggalkan je ye .. masing2 dh tk de dosa lagi ti

  13. Hamba Allah says:

    Say bye to lelaki dayus !
    Lepas block then tak balik rumah ?
    Bila da susah cari bini
    Bila senang tinggal bini
    Makhluk asing perangai macam ni.
    Aneh sungguh aneh.
    Nauzubillaminzaligh

  14. Try je says:

    Mcm2 comment.. Yg komen positif pon ayan bleh tahan ? .. Mcm ni lah mintak cerai.. And selesaikan dengan cara elok.. Ayat laki awok tu mcm umur 13 tahun takut belum sunat…

  15. JJ says:

    Aslmkum,..

    Puan, kalau suami dah kerap buat macam tu dan langsung tak rasa bersalah & takde effort langsung nak pertahankan perkahwinan, lebih baik minta cerai jer.. sebab nanti belakang hari mesti menyusahkan.. ni baru maki, lama-kelamaan tangan & kaki pulak dah pandai naik.. lelaki yg hormat wanita takkan layan wanita macam tu apa lagi isteri.. ni takde iman namanye.. tak kiralah die solat ke tak.. solat die tak khusyuk.. klu mati kang masuk neraka jgk, sbb menyusahkan isteri & takde tanggungjawab langsung sebagai seorang suami.. lelaki mcm ni dah hilang sifat kelelakian die.. klu Puan tanya pendapat sy, better lepaskan utk elak masalah masa depan akan dtg.. Puan tak perlu takut, sbb spnjg perkahwinan, Puan jg yg tanggung segalanya, sbb suami buat tak kisah.. jd sy rasa Puan pasti boleh lakukannya. Klu pasal takut anak2 takde ayah, lg bagus takut anak2 ikut jejak ayah pulak satu hari nanti.. Jgn lambat Puan, beri amaran, klu tak nak berubah jg, paksa suami lepaskan talak.. tak guna tanggung biawak hidup.. better takda laki klu camtu.. dah byk jg kisah single mothers yg berjaya.. Puan jgn takut,.. pasti byk yg bantu Puan kelak.. nasib akan menyebelahi Puan.. dgrlah nasihat sy ni sblm terlambat..

    • Bekas isteri yg dizalimi says:

      Betul nasihat ni

    • Tak setuju says:

      Utk yg ni sy x setuju.. jika kita baca screenshoot, suami dia ingin meminjam duit dan akan pulangkan.. benar atau x, wallhahualam.. jika si suami sediakan sume nafkah include tmpt tggl, mknn n pakaian, jatuh hukum derhaka sbb si isteri malukan suami dgn publish utk tontonan org ramai, adakah semata2x utk pengajaran atau meraih simpati nitizen? Sdgkn perkelahian tu antara dua org.. tggjwb suami sediakan nafkah , tggjwb isteri jaga aib suami, itu jelas..

  16. Ummi Nonie says:

    Pegi pejabat agama, minta nasihat ye. Sementara tu, doa banyak2 mohon suami berubah. Kembalilah ke pangkal jalan ye dik. Inshaa Allah, yg baik2 je utk adik nanti. Wallahua’lam…

  17. K.Yam says:

    Yg mengikat hubungan suami dgn isteri adalah nafkah…jika longgar nafkahnya…maka longgarlah ikatan kita….yg mengikat hubungan isteri dgn suami adalah ketaatan nya… (keizinan suami)…byk kanlah solat tahajjud..dibulan yg mulia ni…InshaAllah kalau jodoh puan dgn suami panjang…Allah akan perkenankan…semoga Allah terbalikkan hatinya….

  18. mslhrumahtanggaselesaidiluarlaa says:

    Pengomen2 dalam ni pun mcm ada masalah rumah tangga jer…. nmpk mcm melepaskan geram pasangan memasing di ruangan komen… haishhh……

  19. Bapa Dua Anak says:

    Patut la wife sy aga terkesan, rupanya baru pas baca artikel ni di oh bulan…zaman sekarang, mmg x cukup klo sorg jek bkje, kena slg tlg.. tak dinafikan adalah tggjwb laki utk bg nafkah yg merangkumi tmpt tggl, makanan dan pakaian.. selain dari tu, apa salah nya bertolak ansur kan.. sape yg pg kursus kawen mst igt, tggjwb tu ada tiga, suami, isteri n bersama.. oo, bab suami bising bagai nak rak tapi bab lain senyap jek.. yg komen atas tapi zero ilmu munakahat tak payah la bising bising.. nampak sgt belum kawen.. yg suami jgn la paksa isteri utk tlg n yg isteri buat buat la paham jika suami tgh alami kesempitan wang.. ni suami tgh kalut pikir nak bajet raya, si isteri duk sibuk dgn beli cintawati skaf la, tuko barang kemas la, makeup la, etc. Dr pengalaman sy sndri, mmg duit laki x cukup if amik kira perbelanjaan semua, maaf jika ckp di sini, even nak beli underwear pn x cukup..

  20. Aku sempoi says:

    Asal takut nk bercerai je pk ank mbesar xde bapa.. tp p tya org ape nk buat… dah nko pk psl ank n sanggup telan maki suami… hadap je la!.. laki jenis mcm nie…. xkan lepas kan nko… sbb nko sendiri dah lemak kan dia dgn ‘taat yg bodoh’ … thats it… bahse aku kasar? Hahaha… sbb itu je cara nk kasi sedar… manusia ni… selagi x putus nyawa.. selagi tu x sedar2…. xde beza pon ank tu membesar tnpa bapa camtu dgn bapa yg dah mati xde sediakan perlindungan…. sama je. Bukan dia kesah pon.. kan?