berita

‘U Tunggu Kat Balai Polis’ – Diminta Bank In Ikat Jamin 30K, Rupanya Ini Taktik Scammer

August 11th, 2017 | by Shafika | 3 comments
11.4K
reads
917
shares
Kini Trending

Zaman sekarang  memang terlalu banyak kes penipuan yang melibatkan wang. Pelbagai taktik kotor yang digunakan demi kepentingan mereka. Justeru itu, kita jangan mudah terpedaya dan harus peka dengan keadaan sekeliling.

Seperti perkongsian kali ini, ayahnya hampir ditipu oleh golongan yang kononnya mengaku polis. Taktik ini sudah semakin banyak sekarang dan ramai yang pernah jadi mangsa. Memang pandai betul berlakon! Hati-hati korang!

Terima panggilan daripada balai polis

Hantar mesej tak puas hati


Sumber : Farah Shuhada

The following two tabs change content below.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

3 Comments

  1. kaki tabur says:

    mesti gang indon dari seberang….korg faham2 la..

  2. mangkuk says:

    aku pun pagi tadi dapat kal 07XXXXXXXX, konon dari mahkamah tinggi johor… angkat kal terus tanya cik mat kenapa tak hadir mahkamah tinggi johor, ada sebutan kes… aku cakap.. gi mampos… nasib baik aku dah byk baca pasal scam macam ni……

  3. Myraz says:

    Lainkali psiko balik depa Tanya awak pegawai nama APA, nak nama penuh sekali pangkat, kemudian IC. lepastu cakap kat dia, sy nak pertuduhan ke atas saya secara hitam putih..kalau xdak hitam putih dia nak tuduh kita APA..betul x..kalau xdak hitam putih sy xmau bayaq..