berita

Viral Tauke Kilang Kayu Balak Comel & Cantik, Bapa Mertua Luah Rasa Sedih

August 6th, 2017 | by Ash Nordin | 10 comments
162K
reads
26.1K
shares
Kini Trending

Baru-baru ni viral di laman sosial media apabila seorang tauke kayu balak berwajah comel, Nur Syamimi sudah berstatus ‘Jutawan’ di usia muda. Suaminya pula sudah mendapat gelaran Dato’. Tapi macam biasa, bila seseorang tu berjaya pastinya akan ada pihak yang menyokong dan ada juga mencaci.

Sedih dengan perkara itu, bapa mertua kepada Nur Syamimi tampil memberi penjelasan dan berkongsi pengalaman turun naik anaknya sehingga lah berjaya hingga sekarang.

Sedih, kecewa dan marah

Tahu susah payah dilalui anak

Anak berkahwin di usia muda..

Menangis lihat usaha dan pergelutan anak untuk berjaya

Dalam masa setahun lebih perniagaan anak berekembang

Dulu pakai Satria tapi sekarang..

‘Kami anak beranak tidak akan berkecil hati..’

Sumber: Facebook Ali Zaik Bin Ibrahim

The following two tabs change content below.

10 Comments

  1. Lawa Tiada Manis Ada says:

    Cerita ini nampak macam bapa mertua “sayang” sangat2 menantu perempuan dia. Atau aku jer yang salah faham. Hahaha. Banyak lagi cerita from hero to zero yang boleh dijadikan pedoman. Oh bulan ni kadang2 suka viral cerita perempuan cantik, gadis lawa etc. Carilah cerita yang ilmiah sikit. Macam artikel2 di The Vocket. Sorry just my two cents!

  2. Terang bulan says:

    Xkisahla anak menantu u kaya dgn cara bisnes. Dh namanya rezeki. Siapa2 yg usaha keras, Allah swt kurniakan kejayaan & sebagai ujian supaya tetap bersyukur. Bila jd towkey kilang balak, jgn lupa tanam balik pokok2 kayu balak tu, jgn pula rakus tebang habis-habisan, sampai hak binatang rimba & warisan alam semulajadi pun jadi mangsa.

  3. kaki tabur says:

    motif???show off saje kan

    • murni says:

      dia sakit hati dengan komen komen yang agak mencaci so dia mesti cover anak menantu dia. saya tak salahkan dia..netizen ni kadang kadang over.

  4. milah says:

    semua jenis kereta beli nak cerita..tunai2 semua beli ye.. org yg bisnes bertahun2 pon lom tentu bole beli semua dlm secepat itu. ikut suka la bang, nampak cam alim2 je, tp show off x hagak…

  5. jongos says:

    dah kaya jadi jutawan haruslah sayang ketat2 kan….

  6. Zz says:

    Ni yg pakai birkin imitation tu kan
    Pastu dato beli from pahang. Amik gmbr kt tangga istana phg, kl je.