berita

‘Agak-Agak Duit Tu Asif Dapat Rasa Tak? Dimana Hak Asif?’ – Pelakon Youtube Diperguna Keluarga Sendiri?

September 2nd, 2019 | by Shahira
Kini Trending

Pelakon Youtubers Malaysia, Asif Suhaimi yang dikenali dengan lakonannya dalam Drama Spontan arahan Syahmi Sazli didakwa dipergunakan oleh penjaganya atas sebab popularitinya yang semakin dikenali ramai.

Isteri Syahmi Sazli membuka mulut berkaitan isu pembayaran lakonan Asif  yang dipercayai diambil oleh penjaganya.

Conversation dengan penjaga Asif


Assalamualaikum. Disebabkan pihak sana telah membuka cerita. Jadi izinkan pihak disini pulak bercerita. Why payment Asif RM200? Kenapa bulan 7 baru payment? Mula-mula Asif berlakon, pihak Syahmi membayar Asif dengan barang dapur, pakaian yang dipakai oleh Asif. Why dibayar melalui barang dapur dan pakaian? Part yang ni, Nissa nak penjaga tu reveal sendiri siapa abahnya yang sebenar. Payment RM200 dibayar start bulan 7 disebabkan penjaga mula bersuara. Kononnya tak ada perubahan atas Asif setelah berlakon. Ye tak ada perubahan. Nak ada perubahan macam mana, duit bukan dapat dekat Asif pun. Payment wang, Syahmi bagi bermula bulan 7. Dan dibayar RM200 setiap kali belakon.

Dimana hak Asif?

Bukan itu sahaja, hutang di kedai runcit kadang-kadang pihak kami jugak tanggung. Hal-hal lain pun kadang-kadang kami juga terpaksa hadap. So, dimana penjaga saat-saat abah dia memerlukan wang? Jangan bincang pasal payment la, if semua kos kami kena tanggung. Dan disini juga nak terangkan yang pihak kami belum terima apa-apa whatsapp, mesej dan suara untuk naikkan payment Asif. If ada, agak-agak duit tu Asif dapat rasa tak? Dimana hak Asif? Dan adakah pihak kami yang menggunakan Asif?

Buka mata. Bukannya penjaga tidak tahu. Tahu. Cuma dia nak tegakkan benang yang basah. Dan untuk pengetahuan, Asif dulu ada akaun instagram yang Syahmi dan Nissa jaga. Kononnya nak update pasal kehidupan Asif. Disebabkan kitorang tak sempat nak update, bagi dekat adik sebenar Asif. Lepas pada tu, boleh pulak penjaga tu muncul suruh upload gambar dia then tulis “kakak kesayangan saya”. Bila kitorang tanya penjaga tu, dia cakap adik asif yang minta nak upload. Tapi yang sebenarnya dia suruh upload. Disebabkan itu, nissa beli akaun asif dengan bayaran 300. Bayar dekat adik sebenar asif. @afbeautyco tu instagram asif yg dulu. So penjaga, no need tu mention dulu Asif ada instagram.

Dimana duit Asif?


Kenapa pihak disini panas bila Asif rapat dengan penjaga? Actually dulu tak ada lah panas sangat pun. Lepas pada apa yang penjaga tu kata dekat Syahmi. Sejak tu la makin panas. Nak saya replay tak apa yang awak cakap dekat Syahmi? Saya masih simpan. Tak perlu tunjuk screenshot yang awak bagi duit dekat parents awak. Sebab kita dah tahu awak bagi duit but duit tu tak cukup. Seriously tak cukup. Dengan apa yang awak ada, awak patut bagi lebih lagi. Tapi awak takut nak bagi lebih sebab awak tahu adik-adik awak tak akan merasa duit tu. Then pasal Syahmi tak pernah langsung care pasal Asif dan saudara dekat je tahu.

Hello, saudara dekat tu siapa? Ye memang Syahmi tak pernah care pasal Asif dulu. Sebab Asif bukan adik beradik dia. Awak ada kan, awak la care pasal Asif. Now, bila Asif dengan Syahmi baru la Syahmi dapat care pasal Asif. Tu pun ada juga yang tak puas hati. Kitorang bukan mintak harta emas pun. Just hargai apa yang Syahmi dah lakukan dekat Asif. Ni tak, dapat duit baru puji Syahmi. Hargai Syahmi. Ingat Syahmi ni dia kerja untuk bagi duit dengan orang?

Syahmi selalu ada dengan Asif

Kitorang tak busuk hati. Nak ambik Asif, ambik je. Bawak je dia pergi jalan-jalan. But bagi kitorang unfair sebab time Asif okay baru bawak jalan-jalan. Kenapa dulu malu ke nak bawak jalan-jalan? And tak fikir ke why Asif dengan Syahmi cepat je rapat? Dengan penjaga bukan main susah? Nak tahu kenapa? Sebab Syahmi selalu ada dengan Asif. Itu la jawapannya. Ooo, dengan kitorang kena minta kebenaran la? Orang lain ambil Asif sampai 1pagi okay pulak? Hahaha lucu la awak ni. Rasanya cukup la dengan ulasan awak tu. Saya pun malas nak hurai sebab dengan screenshot yang ada ni cukup untuk buktikan apa yang berlaku selama ni. Dimana duit Asif. Why kitorang pegang Asif. Tak ckup tu reveal pasal abah. Ada lagi yang tertinggal. Reveal penuh, baru la story akan habis.

SKIP THIS AD ×