berita

[VIDEO] Siapakah Tulang Belakang Disebalik Kejayaan PakNil?

March 6th, 2020 | by Umi Shuhada
Insiprasi

Pernah tak masa zaman sekolah dulu korang jadikan cikgu sebagai role-model? Aura positif seorang guru ni sangat hebat sampaikan boleh mempengaruhi anak muridnya. Haaa, selain tu cikgu sebenarnya banyak memberi inspirasi dan motivasi kepada kita semua untuk berjaya dalam pelajaran mahupun kehidupan. Nak tahu tak siapa yang mencungkil bakat Pak Nil?

Jom tengok video ni!

Pemberi motivasi & pencetus inspirasi

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=7dpmeoZe-mE]

 

Wahhh, rupa-rupanya cikgu lah yang menjadi penyuntik semangat Pak Nil untuk berjaya. Hebat betul pengaruh seorang guru!

McD Anugerah Guru Inspirasi!

McDonald’s Anugerah Guru Inspirasi kini kembali buat kali keempat bagi menghargai guru-guru yang telah menjalankan tugas melebihi tanggungjawab mereka sebagai pendidik dan memberi inspirasi kepada pelajarnya untuk menjadi lebih baik.

Haaa.. Kalau ada cikgu yang korang rasa jasa dan pengorbanan mereka layak mendapat anugerah, jangan lepaskan peluang untuk calonkan guru-guru kesayangan korang untuk McD Anugerah Guru Inspirasi. Syarat-syarat penyertaan seperti berikut:

  • Lengkapkan borang pendaftaran korang di sini.
  • Kongsikan kisah bagaimana guru yang korang calonkan memberi inspirasi tidak kurang daripada 100 patah perkataan dan maksimum 1,500 patah perkataan, samada Bahasa Malaysia, Bahasa Inggeris atau Bahasa Cina.
  • Korang juga boleh hantarkan penyertaan dengan memuat naik sekeping gambar atau pautan rakaman video guru yang dicalonkan bersama rumusan tidak lebih 100 patah perkataan.

Jadi, tunggu apa lagi? Hantarkan pencalonan guru inspirasi korang sebelum 30 Mac 2020! Untuk maklumat lanjut, korang boleh layari website McDonald’s.

SKIP THIS AD ×