berita

Anda Plan Nak Balik Kampung Dengan Bas Ekspres? Ini 8 Tips Beli Tiket Bas Cara ‘Selamat’

June 26th, 2016 | by Ash Nordin
Make-It-Senang

Screen Shot 2016-06-26 at 2.48.48 AM

Dalam sedar tak sedar, lagi seminggu lebih je lagi bulan Ramadhan akan berahir. Cepat je rasanya kan? Bila hari raya dah dekat macam-macam persediaan kita akan buat. Contohnya beli baju raya, servis kereta sebab nak balik kampung, pergi bank tukar duit untuk bagi duit raya serta beli tiket bas untuk balik kampung terutama sekali bagi pelajar universiti atau yang masih bujang.

Tapi itu lah, kadang-kadang nak beli tiket bas ni selalunya habis cepat. Maklum lah, masa hari raya lah semua akan pulang untuk jumpa ibu ayah, lepak dengan saudara terdekat. Fuhh.. Seronoknya rasa. Untuk itu, kami akan berkongsi bagaimana untuk dapatkan tiket bas dengan mudah.

Rancang tarikh betul-betul

Screen Shot 2016-06-26 at 2.49.54 AM

(Sekadar gambar hiasan)

Screen Shot 2016-06-26 at 2.39.07 AM

‘Double check’ harga tiket dulu sebelum beli

Screen Shot 2016-06-26 at 2.46.20 AM

(Sekadar gambar hiasan)

Screen Shot 2016-06-26 at 2.39.14 AM

Tiba di terminal bas awal sebab..

Screen Shot 2016-06-26 at 2.47.49 AM

(Sekadar gambar hiasan)

Screen Shot 2016-06-26 at 2.39.22 AM

Sumber: Facebook