berita

‘Baby Batuk Macam Tak Cukup Nafas’- Lagi Kes Bayi Sakit Kerana Virus Daripada Pelawat

March 15th, 2016 | by Rudy
Kini Trending

baby sakit

Kalau dah tahu badan tu tak sihat tunda je la niat tu nak datang melawat. Bukan susah mana pun kalau awak tak datang bayi tu pun esok-esok masih boleh ditengok.

Memang la niat tu dah okay, cuma perlu dengan situasi yang sesuai la. Baca ni kisah bayi 22 hari kini terpaksa dirawat dekat ICU akibat jangkitan paru-paru gara-gara….

Kesian kat baby tu

Screen Shot 2016-03-14 at 7.13.22 PM

Jangan datang melawat kalau korang sedang mengalami sakit berjangkit

Screen Shot 2016-03-14 at 7.13.33 PM

Adoi! sakit batuk kalau macam tu

Screen Shot 2016-03-14 at 7.13.48 PM

Ish kesian pula bila terfikir perkara yang berlaku kat baby tu. Tapi perkara ni bukan baru berlaku kalau korang nak tau. Sebelum ni pun pernah terjadi, so kami nak semua sedar dan betulkan keadaan ni.

Artikel berkaitan;
Bayi Comel Ini Meninggal Dunia Kerana Virus Adeno. Awas! Kita Juga Mungkin Selalu Terleka…

Ni akak pesan buat korang yang tak tahu tu

Screen Shot 2016-03-14 at 7.14.12 PM

Hygiene kena jaga

Screen Shot 2016-03-14 at 7.14.30 PM

Pesanan ikhlas okay tidak menuduh sesiapa

Screen Shot 2016-03-14 at 7.14.54 PM

Kalau korang pun mesti agak kurang selesa kalau jumpa orang yang tengah sakit berjangkit ni kan. So lepas ni kalau nak ziarah baby ke orang sakit ke kena jaga kebersihan tu dan kalau rasa diri sendiri yang patut diziarah tak payah gigih nak ziarah orang lain pula, takut nanti lain pula jadinya.

Buat baby kuatkan semangat dan buat parent baby tu pun sama jangan putus asa, ikhtiar dan terus berdoa tau.

Sumber: Instagram sueacik90

The following two tabs change content below.

Rudy

Content Champion at Rev Asia Berhad
"Anda Tahu Dan Sedar Apa Yang Anda Baca, Tapi Bagaimana Penyampaian Yang Anda Pilih, Itu Pengukur Peribadi Anda"