berita

‘Bangun, Bantu Saya!’ – Sepupu Cerita Perbualan Terakhir Ashraf Sinclair Bersama BCL Sebelum Meninggal Dunia

February 21st, 2020 | by Amat Larbsib
Kini Trending

Luluh hati apabila kita kehilangan seseorang yang amat kita cintai. Hari ini merupakan hari ketiga Allahyarham Ashraf Sinclair pergi meninggalkan kita semua dan paling terkesan dengan pemergian ini adalah Bunga Citra Lestari dan anak mereka Noah Sinclair.

Ramai dalam kalangan peminat di Indonesia dan Malaysia sendiri ingin mengetahui kronologi disebalik kematian Ashraf Sinclair itu. Sepupu kepada BCL iaitu Ivan Permana mendedahkan kisah

Bunga masih trauma

Ivan Permana menerusi video hasil temubual Intens Investigasi pada minit 9:28 ini mendedahkan Ashraf dan Bunga baru pulang dari New York dan mereka berkemungkinan keletihan kerana jetlag.

Sebaik sahaja tiba di Jakarta, Indonesia, arwah perlu menghadiri beberapa mesyuarat dan sebelah petangnya pula menghantar isterinya ke Indonesia Idol.

Habis Maghrib sekitar jam 8 malam, dia ke olahraga cross fit. Berkemungkinan dia penat sekali sebab dia belum tidur lagi ketika itu dan dia melakukan olahraga yang terlalu berat.

Jam 2 malam, Bunga baru pulang dari Indonesia Idol. Mereka berdua berbual di dalam bilik. Dan Bunga di bilik air kerana masih buang make-up dan melihat foto di telefon. Lebih kurang setengah jam.

Ashraf tidur mengiring posisinya. Kemudian Bunga mengajak Ashraf melihat foto di telefonnya. Dia tak respon, tak jawab. Bunga kejutkan dia, “kenapa kamu tidur nyenyak sangat ni? Bangun, tolong pilihkan foto”.

Dah dipukul muka tapi tak bangun.

Bagaimanapun, Bunga Citra Lestari segera memanggil ibunya untuk melihat keadaan Ashraf dan ternyata dia sudah tidak bernafas lagi. Ibu kepada Bunga juga telah memeriksa nadi di pergelangan tangan Ashraf.

Mereka sempat bergurau

Ibu kepada Noah Sinclair mendedahkan kesukaran trauma tidur di bilik itu kepada sahabat karibnya iaitu Aming. Menurut Aming, Bunga juga ketakutan untuk tidur seorang diri di dalam bilik itu.

Ming, saya takut untuk tidur di dalam bilik..saya tak akan tidur di dalam bilik itu lagi. BCL hanya meninggalkan Ashraf dalam waktu yang singkat untuk membersihkan dirinya. Sebaik kembali ke bilik, Ashraf sudah tidak bergerak dan mulutnya berbuih.

Sebelum kejadian, mereka berdua sempat bergurau dan berbual-bual. Kini BCL hanya berehat dan tidur di sebuah bilik lain di rumahnya.

Sumber: Intens Investigasi, Astro

The following two tabs change content below.