berita

Bayar RM700 Untuk Pakej Nikah, Sanding & Outdoor Tapi Gambar Perkahwinan Ini Bikin Sakit Hati

August 14th, 2019 | by Amat Larbsib
Kini Trending

Perkahwinan merupakan moment paling indah yang pasti dilalui oleh kita. Sepastinya moment ini akan diabadikan dalam foto dan sebuah album untuk ditunjukkan ke anak cucu kelak. Malah, setiap pasangan pengantin juga akan sedaya mendapatkan harga pakej yang murah dari mana-mana photografer.

Lain pula dengan cerita dari pengantin baru ini, Nor Azah Mat Idris kongsi keluhannya di laman Facebook terhadap hasil kerja seorang photografer wanita ini. Tambahnya, dia turut menerima tawaran pakej bernilai RM700 untuk tiga majlis termasuk bernikah, sanding dan outdoor. Tetapi lihatlah hasilnya ini…

‘Macam tangkap gambar handphone’

Video yang dimuatnaik pengguna Facebook Nor Azah Mat Aris berdurasi 11:20 minit telah mendapat tontonan sebanyak 65K dan semestinya pelbagai reaksi yang dikongsi netizen. Ini merupakan keluhan pengantin baru yang tidak berpuas hati dengan servis dan hasil kerja dari seorang photografer wanita.

Tambahnya, photografer tersebut sebelum ini telah menawarkan tiga event termasuk majlis bernikah,  bersanding dan outdoor dengan harga RM500 sahaja. Tetapi perlu tambah lagi RM200 lagi jika mahukan album book. Tanpa berfikir panjang, dia terima tawaran tersebut.

Lebih menyedihkan lagi, apabila foto-foto tersebut tidak tiada langsung gambar keluarga semasa bersanding dan terdapat 2 ruang yang tidak diisi apa-apa foto. Telah menyebabkan kerugian ruang disitu.

Meskipun perkara ini telah cuba dibincangkan atas budi bicara untuk meminta memulangkan semula ganti rugi namun, banyak diberi alasan dari photografer berkenaan.

Tengok pun sakit hati

Baik tangkap sendiri dan cuci

Sumber: Nor Azah Mat Idris