berita

Foto Panas Pelakon Indonesia Tersebar, Bongkar Kes Pelacuran Online?

January 8th, 2019 | by Amat Larbsib
Kini Trending

Baru-baru ini hangat diperkatakan menerusi MSN, dua artis negara itu terlibat dengan aktiviti perlacuran secara online. Dipercayai Vanessa Angel dan AF telah terima sejumlah wang  Rp25 juta (RM7,238) dan Rp80 juta (RM23,164).

Menurut laporan Metro, kedua artis ini ditahan di Lapangan Terbang Surabaya selepas pihak polis mengesan berlakunya transaksi pembayaran untuk aktiviti tersebut.

Telah menahan 4 saksi & artis

Menurut Ketua Polis Jawa Timur, Arman Asmara berkata mereka telah menahan empat saksi, dua artis iaitu Vanessa dan AF dan tiga lagi  dipercayai terbabit dalam urusan aktiviti itu.

Kami melakukan siasatan melalui media sosial dan diketahui kegiatan tersebut dilakukan di sebuah hotel di Surabaya. Tarifnya yang satu Rp 80 juta, satu lagi Rp 25 juta.

Sementara itu, pengurus kepada aktress Vanessa Angel menyifatkan dirinya tidak langsung mengetahui perkara itu. Dan dia hanya mengetahui tujuan Vanessa ke Surabaya adalah untuk menjalankan tugas sebagai pengacara di sebuah majlis di sana.

Foto panas tersebar

Foto ‘panas’ aktress ini telah tersebar di media sosial. Foto bogel tersebut memaparkan pelakon ini sedang mandi tanpa seurat benang berkenaan didakwa dirakam di hotel di Kuala Lumpur.

Menurut peguam kepada pelakon ini, Zakir Rasyidin, foto tersebut diambil oleh salah seorang rakan artis secara sembunyi dan berniat untuk memerangkap dirinya.

Ada foto Vanessa sedang mandi tanpa seurat benang. Foto itu diambil dari posisi belakang, jadi ini ada kaitannya dengan kejadian itu. Dia menduga memang sudah ada yang merancang dirinya terbabit dalam aktiviti pelacuran dalam talian.

Bagaimanapun, Vanessa Angel mengaku bahawa foto itu adalah dirinya. Dia percaya ada pihak yang cuba memerangkap dirinya dalam aktiviti tidak bermoral ini.

Foto bogel itu diambil di Kuala Lumpur dalam keadaan sedang mandi dengan teman berkenaan selepas selesai program, tapi Vanessa mendakwa tidak sedar teman terbabit mengambil gambar. Macam candid!

Sumber: Metro