berita

Hanya Dengan Menggunakan Asam Keping, Wanita Kongsi Tips Bebas Dari Migrain. Jom Cuba!

July 28th, 2019 | by Shafika
Kesihatan & Hidup Aktif

Menerusi Masak Apa Hari Ni (MAHN) seorang wanita berkongsi cara hilangkan migrain secara semula jadi. Tanpa sebarang produk di pasaran, dia berjaya menghilangkan sakit kepala selepas minum air asam keping.

Memang banyak sebenarnya khasiat air asam keping ini. Boleh lah kita sama-sama amalkan untuk mencegah penyakit lain. Semoga perkongsian ini memberi manfaat buat orang ramai.

Ubat sakit kepala

Saya ada migrain .. 2-3 ari sekali dia datang jengah. Tak lalu la nak telan ubat selalu. Sejak minum air asam keping ni, helokkk pulak. Selalu baca tapi tak pernah ikot pun, tapi tibe-tibe dapat hidayah dari mana tah kita pun cuba. Setakat ni ok pulak tak de datang sakit-sakit kepala.

Banyak khasiat taw asam keping ni. Saya share kan kat bawah antara khasiat air asam keping ni, ni pun hasil gogel mengogel. Yang best dia bantu kawal berat badan jugak. Nyambil2 tu .. Hehee..

Manfaat dan Khasiat Asam Gelugur untuk Kesihatan

1. Penurun darah tinggi
Khasiat asam gelugur terutama akan efektif untuk penderita hipertensi atau darah tinggi. Kandungan buah ini dapat membantu untuk menurunkan tekanan darah tinggi, sehingga membuatnya lebih stabil dan tidak membahayakan tubuh.

2. Mengobati kencing manis
Manfaat asam gelugur juga mampu menjadi obat untuk penyakit kencing manis. Buah ini akan bekerja membersihkan saluran kencing Anda dari bakteri sehingga penyakit kencing manis bisa cepat disembuhkan secara alami tanoa efek samping.

3. Mengatasi berat badan berlebih
Salah satu khasiat yang paling terkenal dari buah asam gelugur adalah khasiatnya untuk mengatasi berat badan yang berlebihan. Buh ini sering dijadikan sebagai obat herbal yang mampu menangani kegemukan akibat lemak yang menumpuk di tubuh.

Mencegah sakit jantung


4. Menambah nafsu makan
Manfaat asam gelugur juga baik untuk anak Anda yang tidak punya nafsu makan atau sulit untuk makan. Buah ini akan merangsang tubuh si anak dengan meningkatkan nafsunya untuk makan agar tidak kekurangan gizi apapun.

5. Mencegah sakit jantung
Khasiat asam gelugur yang tak kalah penting yaitu mencegah jantung Anda dari serangan penyakit, contohnya penyakit jantung koroner. Buah ini akan melindungi organ jantung Anda dari dalam sehingga akan lebih senantiasa sehat.

6. Anti tumor
Manfaat asam gelugur untuk tubuh yang berikutnya yaitu sebagai anti tumor. Sebelum tumor ganas menyerang tubuh Anda, alangkah baiknya jika Anda terhindar dari penyakit ini sejak dini. Buah ini akan memperlambat pertumbuhan tumor dengan alami.

Anti kanser

7. Obat penyakit cacingan
Buah gelugur bisa dijadikan obat untuk penyakit cacingan. Buah ini bisa membunuh cacing atau bakteri yang menyebabkan penyakit cacingan yang biasanya menyerang organ pencernaan Anda. Pencernaan Anda akan kembali lancar jika Anda mengonsumsi buah ini.

8. Mengurangi kolesterol jahat
Selain berguna untuk diet, buah asam gelugur akan mengikat kolesterol jahat dan membuangnya dari tubuh. Kolesterol jenis inilah yang berbahaya bagi orang berbadan gemuk karena menjadi pemicu penyakit yang dimulai dari kegemukan.

9. Mengatasi demam
Obat demam yang alami yang bisa Anda coba yaitu mengonsumsi buah asam gelugur. Jika Anda terkena demam, Anda bisa merebus buah ini terlebih dahulu kemudian mengonsumsi air hasil rebusannya sampai demam Anda turun.

10. Anti kanser
Buah asam gelugur bisa menjadi anti tumor jika dimakan dengan teratur. Buah ini adalah buah yang mengandung senyawa baik untuk menyehatkan sel tubuh dan membuang sel tubuh yang rusak untuk mencegah pertumbuhan kanser

Manfaat lain

-Manfaat dan Khasiat Buah Asam Gelugur Lainnya:
-Membuatkan kulit awet muda
-Anti penuaan
-Menghaluskan kulit
-Melancarkan pencernaan

Cara-caranya


Cara nya rendam 1-2 keping asam keping dalam air panas , tunggu sampai suam dah boleh minum , tapi cara saya rendam semalaman , sebelum tidur saya rendam , bangun pg saya minun , tambah air semula saya rendam sampai mlm , sebelum tidur saya minum .. Hari berikut nye boleh ganti asam keping yg baru .. Semoga bermanfaat.

Sumber : Puan Fara Bakri

The following two tabs change content below.