berita

Lampu Tiba-Tiba Terpadam, Rakan Dirasuk Ketika Live, Rupanya… Satu Malaysia ‘Terkena’

October 20th, 2018 | by faris
Isu & Kontroversi

Disember lalu, ketika filem seram Indonesia, Pengabdi Setan hangat di pawagam, penyanyi Naim Daniel pula menjadi bualan apabila satu kejadian aneh berlaku. Naim menyanyikan lagu runut bunyi filem itu ketika live di Instagramnya, tiba-tiba ada kelibat muncul di belakangnya. Naim kemudiannya mengesahkan perkara itu benar terjadi dan bukan gimik.

Kejadian hampir sama berlaku dan turut dirakam melalui IG live seorang netizen. Video tersebut kemudiannya viral di laman Twitter. Namun, ramai yang mempertikai keasliannya. Betul ke?

Dibongkar netizen Indonesia

Tertarik dengan video didakwa muncul penampakan aneh itu, seorang netizen Indonesia membongkar keaslian berkenaan. Beberapa aspek dikenalpasti untuk bagi mengesahkan video berkenaan sebagai tidak asli.

Gadis terbabit pelajar teater

Gadis yang terlihat di dalam IG live tersebut rupanya seorang pelajar bidang teater dan lakonan. Galeri Instagramnya dipenuhi dengan foto pementasan dan latihan teater yang pernah dikerjakannya sebelum ini.

Stage directions asas

Turut menarik perhatian adalah pengarahan pentas yang menekankan kedudukan para pelakon untuk sentiasa berada dalam jangkauan mata penonton serta tidak terlindung.

Bagaimana lampu mati menyala?

Jumlah penonton tetap sama

Guna akaun fake

Video dirakam dan diedit seperti live IG

Komen sepatutnya muncul dari bawah ke atas, font berbeza

Sumber:Ustadchen

The following two tabs change content below.

faris

Content champion at Rev Asia
Self-proclaimed foodie yang mahu salam cium tangan pencipta Horlicks Mcflurry.

Most Read Today