berita

Netizen Berang Lihat Wanita ‘Show Off’ Balik Kampung Raya Guna ‘Kable’

May 22nd, 2020 | by Azizi Rahman
Kini Trending

Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) tidak membenarkan mana-mana individu atau pihak untuk melakukan perjalanan rentas negeri. Terutama kepada yang ingin pulang menyambut Aidilfitri di kampung.

Walau bagaimanapun, menerusi perkongsian Facebook Kelantan, seorang individu dipercayai menyalah guna kebenaran rentas negeri. Oleh sebab itu, netizen tidak berpuas hati dengan kelebihan yang diperoleh individu tersebut dan berharap kes ini akan disiasat.

Kabel kemas keming

Menurut perkongsian individu itu, dia sudah mendapat pengesahanuntuk merentas negeri. Selain itu, dia turut berbangga kerana mempunyai kebenaran untuk merentas negeri. Di akhir status tersebut, dia sempat berpesan kepada orang ramai agar tidak iri hati dengan kelebihan yang diterima.

Beri borang kebenaran

Di samping itu, dia turut memuat naik keratan perbualannya bersama seseorang yang memberikannya borang kebenaran merentas negeri. Dia hanya perlu memberi maklumat kepada individu tersebut dan segala proses borang kebenaran akan diselesaikan oleh individu itu.

Netizen bengang

Rata-rata netizen tidak berpuas hati dengan penyalahgunaan kebenaran rentas negeri yang diperoleh individu tersebut. Netizen harap agar pihak berkuasa menyiasat isu ini.

Sumber: Kelantan