berita

Latest Posts

Aishah Bertanding Untuk Parlimen Jempol (PRU13)

April 10th, 2013 | by Ai
Isu & Kontroversi

Screen Shot 2013-04-09 at 10.43.32 PMKalau sebut tajuk lagu “Janji Manismu”, tipulah kalau anda cakap anda tak tahu lagu tu kan?

Dinyanyikan oleh Aishah atau nama sebenarnya, Wan Aishah Wan Ariffin, beliau bakal mencatat satu lagi sejarah apabila ditawarkan oleh Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang untuk bertanding mewakili PAS di kerusi Parlimen Jempol, Negeri Sembilan.

Beliau yang ditemubual oleh mStar Online memberitahu bahawa pemilihannya sebagai calon kali ini diharap dapat menjadi suara bagi golongan artis.

“Alhamdulillah satu amanah besar dari PAS Pusat untuk saya dan pengiktirafan kepada golongan artis. Saya menerima tawaran bertanding dengan harapan agar dapat sedikit sebanyak menjadi ‘suara’ bagi golongan artis.”

Aishah sebelum ini telah melanjutkan pengajian di sebuah universiti yang terletak di New Zealand dalam bidang sains politik.

Foto : Kes Rogol Melibatkan Zatul & Mohd (Mentor)

April 9th, 2013 | by Ai
Lensa Insta

Zatul Mentor

Susulan daripada kes rogol yang melibatkan penyanyi, Mohd (Mentor) anak didik kepada Ziana Zain awal Februari lalu, seorang penyanyi wanita, iaitu Zatul yang juga anak didik kepada Fauziah Ahmad Daud yang sebelum ini dikatakan menjadi mangsa rogol penyanyi lelaki tersebut telah tampil untuk memberikan penjelasan.

Menurut Zatul, atau nama sebenarnya Noor Nazatul Farahin, 24, dia enggan mengulas lebih lanjut mengenai isu tersebut dan mengambil tindakan untuk menyerahkan segala kes berkenaan kepada pihak berkuasa.

Sekarang ini saya serahkan kepada pihak polis untuk menyelesaikan kes ini. Saya sudah ceritakan segala-galanya kepada mereka.

Memandangkan sebelum ini Mohd pernah mengeluarkan kenyataan bahawa dirinya difitnah oleh penyanyi wanita berkenaan, akan tetapi Zatul telah mengambil keputusan untuk mendiamkan diri dan menganggap perkara tersebut langsung tidak memberikan apa-apa kesan terhadap dirinya.

Biarlah dia (Mohd) mahu membuat kenyataan buruk tentang saya atau tidak. Saya enggan mengulas panjang tentang perkara ini.

Nama saya tidak terjejas walaupun Mohd mahu burukkan saya. Selebih itu saya enggan komen. – Ujar Zatul menerusi laporan mStar Online.

Bagi anda yang tidak berapa kenal dengan penyanyi wanita tersebut, di sini kami selitkan beberapa foto Zatul sebagai rujukan : Read More

Foto (Hi-Res) Di Majlis Anugerah Bintang Popular BH 2012

April 9th, 2013 | by Ai
Lensa Insta

sam menang

Bagi yang tidak sempat menonton majlis berprestij Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2012 (ABPBH) yang berlangsung pada hari Ahad lepas, jangan risau ya.

Disini kami muatnaik foto-foto disekitar majlis yang penuh gilang-gemilang ini. Mari kita lihat momen-momen indah sewaktu majlis ini berlangsung ya!

Penerbit Drama Tawar Jalinkan Hubungan Songsang

April 9th, 2013 | by Ai
Isu & Kontroversi

mqdefault

Seorang pelakon baru yang dikenali sebagai Norshazril Ahmad, 24, mendakwa dirinya telah dijadikan sasaran oleh seorang penerbit drama yang menawarkannya watak utama di dalam sebuah produksi sekiranya dia sanggup menjalinkan hubungan songsang dan tinggal serumah bersama lelaki berkenaan.

Tindakan biadab penerbit itu mahukan saya menjadi ‘suaminya’ dan tinggal serumah amat menjijikkan. Kalau itu yang dia mahu, saya bukanlah orangnya.

Menurut pelakon ini lagi, dia mula mengenali penerbit tersebut sejak awal bulan Mac lalu, setelah mengetahui produksi milik lelaki berkenaan memerlukan seorang pelakon.

Pada 12 Mac, dia menjemput saya untuk menghadiri sesi uji bakat drama sebelum saya ke Ampang dua hari kemudian bagi tujuan itu. Berdasarkan pengalaman membintangi empat drama, saya yakin untuk mendapatkan watak itu.

Namun, selepas tamat uji bakat, dia menyatakan saya hanya layak diberikan watak sekiranya sudi menjadi ‘suaminya’, menjalinkan hubungan songsang, memeluk dan menciumnya selalu. – Ujar Shazril Ahmad menerusi laporan Harian Metro.

InsyaAllah, Saya Nak Kahwin Tahun Ini – Shaheizy Sam

April 9th, 2013 | by Ai
Isu & Kontroversi

Shaheizy Sam

Sebelum apa-apa, pihak OHBULAN! sekali lagi ingin mengucapkan setinggi-tinggi tahniah pada aktor, Shaheizy Sam kerana telah berjaya merangkul trofi Bintang Paling Popular (ABPBH2012) yang telah berlangsung di Stadium Putra Bukit Jalil, semalam.

Mengalahkan pesaing-pesaing hebat lain seperti Aaron Aziz dan juga Zizan Razak yang sememangnya kita tahu mempunyai peminat yang tersendiri, Shaheizy Sam sekali lagi mengulangi kejayaannya apabila sebelum ini juga pernah merangkul trofi yang sama di ABPBH 2010.

Namun dalam mengecapi kejayaan demi kejayaan, Sam turut meluahkan keinginannya untuk berumah tangga selepas ditanya oleh pihak media.

“Apa yang Sam boleh cakap, Sam teringin nak berumah tangga. Mungkin hati ini Allah tak buka lag dan jodoh pun tak sampai lagi,” jawab selebriti berusia 30 tahun ini.

Ditanya adakah dia berusaha untuk mencari pasangan hidup, Sam menjawab, “Usaha tu tak tau la, jodoh Tuhan dah tentukan. Jadi usaha ada ke takde, ia tetap ada disitu.

“Jadi apa Sam nak cakap, kalau betul nak tengok Sam kahwin satu hari nanti, berdoalah. Kalau ada, ada lah, tapi InsyaAllah, kalau dapat, saya nak kahwin tahun ini,” tambahnya lagi.

Dalam pada itu, menjawab pada isu diantaranya bersama Fazura, Sam memberitahu mereka berdua sudah lama kenal antara satu sama lain. Read More

Caras : Artis Baru Berlagak Diva Di Acara Karpet Merah

April 9th, 2013 | by Ai
Isu & Kontroversi

Screen Shot 2013-04-09 at 2.19.53 AMAgak kecewa juga apabila mendengar cerita berkenaan seorang aktres muda yang dikatakan berlagak ala-ala diva di sebuah acara karpet merah yang berlangsung baru-baru ini.

Ceritanya bermula apabila artis ini dikatakan berkelakuan sombong dan memandang wartawan hanya sebelah mata sahaja apabila diserbu oleh pihak media untuk sesi temubual.

Ala..wartawan bukan nak korek soal peribadi dia pun, mereka cuma nak tanya siapakah pereka fesyen yang reka pakaiannya, itu sahaja. Bukan susah pun nak jawab. Tapi, boleh pula si pelakon ini menjeling dan jawab soalan pihak wartawan macam acuh tak acuh sahaja.

Amboi..cantik sungguh perangai macam itu. Ingatlah sikit, awak tu pelakon baru. Kalau bukan pihak wartawan yang naikkan nama awak, siapa lagi yang akan tolong mem-popularkan awak suatu hari nanti? 

Jangan ingat baru berlakon dua, tiga drama dan mengacara sebuah program awak dah cukup hebat sampai boleh pandang orang sekeliling macam tak ada perasaan. Hormatlah sikit orang sekeliling, jangan disebabkan awak diangkat sebagai artis baru dibawah sebuah stesen televisyen berbayar, awak dah boleh tunjuk belang depan pihak media pula ya.

Kalau tak suka ditemubual oleh pihak wartawan, jangan pilih kerjaya sebagai artis. Jadi sahaja orang biasa-kan senang. Tak perlu nak menyusahkan pihak media untuk temubual pasal diri awak.

Apa pun, kepada artis berkenaan, diharapkan selepas ini awak boleh ubah perangai diva awak tu dan belajar menghormati diri orang lain ya.

Top Posts This Week


Shout Out!