berita

Latest Posts

Foto : Nora Danish Ke Bali Sambut Birthday Nedim

December 9th, 2014 | by Ai
Lensa Insta

Screen Shot 2014-12-09 at 6.09.03 AM

Rasanya ini bukanlah kali pertama Nora Danish dan kekasihnya, Nedim Nazri bercuti bersama. Kali ini, mereka bercuti lagi, haa, korang mesti tak percaya jika kami kata mereka ke Bali buat kesekian kalinya kan?

Betul, kami tak tipu. Melalui laman Instagram Nora, nampaknya, pasangan ini tiba di Bali semalam. Fuh! Rasanya baru bulan lepas mereka ke sana.

Nampaknya, percutian kali ini tentulah lebih bermakna. Mana taknya, dengar khabar, Nora sambut hari lahir kekasihnya tau! Untunglah Nedim, sambut birthday sampai ke Bali. Hehe.

Read More

Foto Rabecca Nur Al-Islam Shopping Sakan Di Paris

December 9th, 2014 | by Noraniza
Lensa Insta

rabecaa nur al islam shopping-3

Percaya atau tidak, walaupun sudah bergelar ibu kepada tiga orang anak, ternyata Rabecca Nur Al-Islam masih lagi anggun persis anak dara.

Terkini, kami menerima beberapa keping foto daripada peminatnya yang mendakwa bahawa Rabecca kini sedang seronok bercuti di Paris. Itu yang terkeluar fesyen leopard print tu! Kota fesyen la katakan.

Read More

Netizen Gembira Pasport Alvin Tan Ditarik Balik

December 8th, 2014 | by Wan
Kini Trending

alvinpoto

Memetik artikel disiarkan portal The Rakyat Post, Jabatan Imigresen akan menghantar satu surat rasmi kepada Alvin Tan dan Ali Abdul Jalil sebagai makluman berhubung penarikan balik pasport antarabangsa milik mereka yang akan dikeluarkan jabatan itu esok.

Terdahulu Alvin dan Ali bertindak melarikan diri ke luar negara setelah menghina sistem mahkamah negara, pemerintah dan Islam. Rata-rata rakyat Malaysia setuju dan berpuas hati dengan tindakan yang dilakukan oleh pihak Imigresen.

alvin2 alvin4

Pembatalan pasport Alvin Tan dan Ali bukan bermakna mereka telah dilucutkan kewarganegaraan, namun mereka berdua boleh dianggap sebagai pendatang asing tanpa izin (PATI) di negara tempat mereka berada sekarang ini.

Menurut Mustafa, mereka perlu memohon perakuan kecemasan di negara masing-masing untuk kembali ke Malaysia. Persoalannya berani ke Alvin dan Ali nak balik Malaysia?

 

5 Momen Penting Perlawanan AFF Suzuki Cup Malaysia VS Vietnam

December 8th, 2014 | by Wan
Kini Trending

gaduh

Skuad Harimau Malaya tewas kepada Vietnam 2-1 pada perlawanan separuh akhir pusingan pertama Piala Suzuki AFF 2014 di Stadium Shah Alam malam tadi.

Pada awalnya tuah dilihat seakan menyebelahi Malaysia apabila dihadiahkan sepakan penalti namun kelalaian benteng pertahanan Malaysia dihukum apabila Vietnam menjaringkan gol kemenangan pada separuh masa kedua.

Walaupun skuad negara tewas, beberapa insiden yang tak dapat dapat dilupakan telah berlaku sepanjang perlawanan itu semalam.

Read More

MLM2014 : Juri Minta Peserta Jaga Sensitiviti

December 8th, 2014 | by Ai
Isu & Kontroversi

MLM2014WEEK4-5

Jumaat lalu telah berlangsungnya Maharaja Lawak Mega 2014 (MLM2014) untuk minggu keempat. Uish, kami pun tak percaya begitu pantas masa berlalu.

So, korang rasa macam mana persembahan peserta favorite korang? Okay ke idok? Hmm, bagi kami biasa-biasa saja, iyalah pendapat masing-masing. Tak gitu?

Namun, nampaknya ada juri yang tak senang dengan beberapa adegan lawak yang dibuat kali ini. Kononnya tak memikirkan sensitiviti. Haa, lawak siapa pula tu?

Artikel Berkaitan : #MLM2014 : Shiro Perlekeh Pasukan Bola Sepak Negara?

Read More

Shila Amzah Terasa Hati Tak Dijemput Ke AIM21?

December 8th, 2014 | by Noraniza
Isu & Kontroversi

shila amzah

Anda perasan tak setiap kali majlis penganugerahan kepada anak-anak seni berlangsung, pasti akan ada kontroversi panas yang berlaku?

Terkini, kami menerima berita yang kononnya penyanyi bertaraf antarabangsa, Shila Amzah ‘sentap’ apabila tak dijemput di majlis Anugerah Industri Muzik baru-baru ini. Betul ke?

Read More

Paling Popular Minggu Ini