berita

Latest Posts

Kapal Lanun Captain Jack Sparrow Berlabuh Di Melaka? Wah.. Bolehla Korang Jadi Elizabeth Swann!

November 17th, 2015 | by Noraniza
Travelogue

pirate adventure

Makin banyak pula tarikan di bandaraya bersejarah, Melaka ni kan? Malah, kami rasa tarikan terbaru ni mesti menggamit peminat setia filem ‘The Pirates of Carribean’.

Mana taknya, korang boleh acah-acah berlakon watak Jack Sparrow dengan berlatarbelakangkan kapal lanun! Best gila!

Read More

Masih Kenal Anjali Kuch Kuch Hota Hai? Si Comel Ini Kini Berusia 27 Tahun & Penampilannya…

November 16th, 2015 | by Noraniza
Kini Trending

sana saeed

Kuch Kuch Hota Hai memang salah satu filem Hindustan yang paling legend! Tengok beratus kali pun takkan bosan punya! Well, kebetulan pula kami baru-baru ni ada tengok filem ni ditayangkan di TV3, so tergerak pula hati nak tengok wajah terbaru Anjali yang comel ni.

Buat pengetahuan korang, pelakon cilik ini bernama Sana Saeed, dilahirkan pada 22 September 1988. Penampilan pertama Sana sudah semestinya sebagai Anjali dalam filem Kuch Kuch Hota Hai. Bukan senang tau untuk dipilih jadi Anjali kerana Sana harus bersaing dengan lebih kurang 200 orang calon lain.  Jom tengok foto dan video terbaru Sana! Makin cun oohh!

Read More

Nikmati Pemandangan Persis Jepun Dengan Harga RM58 Je! Eh.. Seriousla. Kat Mana Ni?

November 16th, 2015 | by Noraniza
Kini Trending

broga hills

Ha.. nak bercuti ke mana pula kali ni? Well, mesti korang semua teringin nak menjejakkan kaki ke negara matahari terbit kan? Tapi, almaklumlah, kosnya memang tinggi. Lebih-lebih lagi bila matawang Malaysia tak berapa nak kukuh sejak akhir-akhir ni kan.

Nah, kali ni kami nak kongsi satu tempat menarik yang mengaplikasikan konsep ala-ala Jepun gitu. Well, tak jauh mana pun. Dekat Bukit Broga je!

Read More

Teruja Nanti Kelahiran Bayi Pertama, Fouziah Gous Dah Buat Instagram Untuk Anaknya?

November 16th, 2015 | by Wan
Lensa Insta

foucover

Pasangan yang mana tak teruja apabila bakal menerima cahaya mata setelah sekian lama menunggu. Macam-macam persedian dilakukan bagi menyambut kelahiran bayi tersebut.

Beberapa hari yang lalu pelakon Fouziah Gous telah melakukan majlis doa selamat dan baby shower bagi meraikan cahaya mata pertama yang dijangka dilahirkan pada bulan Disember.

Namun kami tertarik dengan sebuah akaun Instagram bernama zhafoujr yang mungkin dicipta khas oleh Fouziah Gous dan pasangan buat anaknya, wah!

Read More

Mati Bersama Anak Ketika Cuba Merempuh Pengebom Berani Mati, Adel Termos Diangkat Sebagai ‘Hero Lebanon’ #prayforbeirut

November 16th, 2015 | by Ash Nordin
Kini Trending

lebs

Tahukah anda selain daripada kejadian di Paris ada lagi satu kes pengebom berani mati di Beirut, Lebanon? Mungkin diantara anda yang dah tahu dan masih lagi yang tak tahu kerana kebanyakan media hanya tertumpu dan buat liputan mengenai tragedi di Paris sahaja.

Kisah ini amat menyayat hati kerana seorang penduduk di Beirut yang bernama Adel Thermos hanya keluar berjalan-jalan dengan anaknya. Tapi itu merupakan kali terakhir Adel meluangkan masa dengan anaknya kerana mati di tempat kejadian.

Namun, Adel telah dianggap sebagai hero di Lebanon kerana telah menyelamatkan nyawa orang ramai di sana. Jom baca kisah lanjut.

Read More

‘Saya Berpura-pura Mati Selama Satu Jam’- Seorang ‘Survival’ Tragedi Di Paris Kongsi Saat Cemas Berada Dalam Tahanan

November 16th, 2015 | by Ash Nordin
Kini Trending

peran

Beberapa hari lepas satu dunia dikejutkan dengan tragedi berdarah yang berlaku di Paris, Perancis. Kejadian ini dapat liputan satu dunia dan kebanyakan media mengatakan kes ini terjadi oleh kerana perbuatan pengebom berani mati dari pengganas ISIS.

Bayangkan anda tengah tengok konsert bersama orang tersayang dan secara tiba-tiba ada sekumpulan pengganas masuk dan bunuh seorang demi seorang. Ya Allah.. hanya Tuhan saja yang tahu bagaimana perasaan takutnya macam mana.

Jom kita ikuti kisah yang perlu dilalui oleh salah seorang mangsa yang terselamat dari tragedi yang menyedihkan ni. Seram gila bila baca balik apa yang diceritakan oleh individu ni.

Read More

Subscribe Youtube OHBULAN! Banyak Video Best!

Paling Popular Minggu Ini

Shout Out!