berita

Resepi Ayam Thai Yang Mudah & Sedap. Confirm Nasi Bertambah!

July 22nd, 2019 | by Shafika
MyResipi

Menu ayam sememangnya sering menjadi pilihan orang ramai kerana mudah didapati selain digemari anak-anak. Kali ini kami kongsikan dengan korang resepi masakan ayam yang memang lain dari lain. Tengok gambar pun sedap. Apa yang penting confirm sedap dan rasa macam dekat Thailand!

Bahan-bahannya

Bahan yang nak ditumbuk.

Cili besar merah
Cili padi (kalau taknak pedas, jangan letak banyak)
Bawang merah
Bawang putih
Kunyit

Bahan ditumbuk

Bahan ditumbuk tumis dengan serai yang dititik. Bawang besar dan dau limau purut dihiris seperti dalam gambar.

Cara nak buat sila rujuk video okay

Video memasak

Haritu kan, lepas qis masukkan gambar masak ayam masak thai ni ramai yang pm nak resepi. Ayam masak thai ni, hancussss diet suami. Kalau masak ni, suami qis tak pernah kalau tak tambah nasi. Lepas sepinggan, 2 pinggan, dah habis 2 pinggan, 3pinggan, dah habis 3pinggan, 4pinggan (okay ni menipu).

Rasa dia tu takleh muvonn, manis masam pedas, bau wangi serai dan daun limau purut. Memang yummmss sangat. Nak buat, boleh refer gamba qis ada bagitahu cara nak buat dan bahan-bahan.

Sumber : Nurul Balqis