berita

Siapa Yang Selalu Panggil Suami Dia Shuben? Ini Maksudnya, Adoi Kelakar!

June 19th, 2017 | by Hanis Aliaa
Kini Trending

Isteri-isteri sekalian..Korang panggil suami korang dengan gelaran apa? And yang dah nak kahwin tu pun mungkin dah terpikir nak panggil apa kan? Kalau zaman mak kita dulu panggil abang, kanda gitu ja. Kalau sekarang dah macam-macam gelaran manja yang ada. Sayang, ucuk, asham, semua adalah.

Terbaru, trend sekarang orang panggil shuben. Admin dulu tak tahu shuben tu refer kepada husband. Bunyi ala-ala manja gitu. Tapi, lelaki ini kongsikan apa maksud sebenar shuben ni. Sesiapa yang panggil suami korang shuben mungkin boleh cari nama barulah.

Maksud shuben menurut kamus urban.

Boleh guna untuk orang yang lebih layak.

Malicious dalam erti kata lain seseorang yang ada niat jahat. Manakala jerk pulak tak guna. Ala-ala lagu Yuna , Lelaki Tak Guna. Takkan nak panggil suami korang tak guna kan? Dah boleh minta maaf la. Tapi kalau suami korang tak kisah dipanggil tak guna, panggil je la shuben.

Kredit : Dzul Affandi Roslan

The following two tabs change content below.