berita

[VIDEO] Jari Tidak Sempurna Seperti Orang Lain, Gadis Ini Tetap Bersyukur!

April 27th, 2021 | by Iera Zahirah
Kini Trending

Dilahirkan dalam keadaan tidak sempurna sifat seperti orang lain tidak menjadi penghalang untuk gadis ini untuk meneruskan kehidupan. Seorang gadis dikenali sebagai Noor Aisyah menjadikan platform perkongsian video, Tiktok sebagai saluran untuk dirinya berkongsi masalah jari yang dihadapinya sejak kecil.

Salah satu jarinya dibuang

Menerusi video tersebut, gadis comel itu mempunyai masalah pada jari-jarinya serta pada kakinya juga sejak dari lahir.

Menurutnya lagi, jarinya cukup 10 jari namun tidak sempurna dan salah satu jarinya telah dibuang oleh doktor sewaktu pembedahan. Berbeza yang lain, apabila makan mahupun menulis dia lebih selesa menggunakan tangan kirinya.

Gadis berkenaan mengatakan jika dia melakukan pembedahan pada kesemua jarinyanya itu, kemungkinan jarinya akan kembali seperti biasa. Namun, jari kelingkingnya mungkin tidak dapat dibengkokkan kerana urat telah putus.

‘Tangan saya memang macam ni sejak lahir’

@syaaaliii_Reply to @ishasham ##fyp? ##fyp ##esekeli ##shouldbeme ##FullSpeedChallenge ##tiktokmalaysia? original sound – ceo of ?zoom?

@syaaaliii_Reply to @hamster.termenung ##fyp?? ##esekeli ##tiktokmalaysia ##fyp? ##syaaaliii? original sound – ceo of ?zoom?

‘Jangan pernah anggap kekurangan itu melemahkan’

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata warganet memuji gadis berkenaan cantik dan ada juga diantara mereka yang memberi kata-kata semangat agar dia sentiasa kuat.

Sumber : syaaaliii_

SKIP THIS AD ×