berita

2 Tahun Bagi Peluang BF ‘Berubah’, Instafamous Akhirnya Lapor Polis Sering Dipukul

July 5th, 2021 | by Najmi Suhaimi
Kini Trending

Foto: Cik Azza Zainal

Seorang selebriti media sosial (instafamous) dikenali sebagai Cik Azza Zainal menerusi satu hantaran di Instagram, mendedahkan pengalamannya dipukul kekasih ketika dalam perhubungan.

Menerusi hantaran tersebut, dia juga turut memuat naik beberapa keping foto dan salinan laporan polis sebagai bukti apa yang telah terjadi kepada dirinya sebelum ini. Gadis berkenaan bekerja sebagai pramugari di salah sebuah syarikat penerbangan terkemuka dan mempunyai lebih 100k pengikut di platfom tersebut.

Pendedahan yang mengejutkan

Foto: Cik Azza Zainal

Ujar gadis ini, perkongsian tersebut adalah untuk memberikan kesedaran kepada orang ramai terutamanya wanita agar sentiasa berwaspada dan tidak menjadi mangsa penderaan teman lelaki sendiri. Tambahnya lagi, seseorang itu tidak sepatutnya berasa kasihan kepada pasangan mereka yang bertindak di luar kawalan disebabkan rasa sayang yang mendalam.

Hi korang, i nak share pasal toxis and abusive relationship (penganiayaan dalam hubungan). Secara peribadi saya dah lalui benda ini sama ada penderaan dari segi fizikal mahu pun mental. Tapi after kawan-kawan i yang rapat, family and colleagues (rakan sekerja) dah tahu apa yang terjadi dekat diri i yang i simpan pendam dorang yakinkan i, i terus putuskan and tetapkan hati i untuk ambil tindakan.

Berbicara lebih lanjut, gadis berusia 23 tahun ini menjelaskan dia mengambil keputusan untuk menunggu lelaki itu selama dua tahun walaupun diperlakukan sedemikian rupa namun masih tidak sebarang perubahan yang ditunjukkan bekas pasangannya.

Pada masa yang sama, dia turut memberikan nasihat kepada gadis-gadis di luar sana supaya lebih berhati-hati dalam memilih pasangan hidup supaya tidak menyesal kemudian hari.

Love yourself first jangan jadi bodoh macam i tunggu selama 2 tahun dan berharap dia akan sedar perbuatan dia. Kalau korang dapat partner yang dah start maki atau naik tangan i nasihatkan untuk tinggalkan je. Awak semua layak orang yang lebih baik, jika seseorang itu tidak hargai awak, dia berhak untuk kehilangan awak.

Posting asal

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Cik Azza Zainal ? (@azzazxnl)

Sumber: Cik Azza Zainal

The following two tabs change content below.

SKIP THIS AD ×