berita

Ajak Shiro Kongsi Kisah Pengorbanan Isterinya Yang Sangat Menyentuh Hati

March 25th, 2015 | by Wan
Kini Trending

ajakshiro

Menurut hasil perkongsian foto terbaru Ajak Shiro di laman Instagram, isterinya sedang berada di hospital menanti detik untuk melahirkan cahaya mata.

Mungkin dek kerana kasihan dengan bebanan kerja dan pengorbanan isterinya, Ajak memuatnaik foto dengan kapsyen yang sungguh menyayat hati. Sayu je kami baca kapsyen panjang lebar Ajak ini.

Tak Semua Tahu Maksud Sebenar ISTERI

Sy cuma nk berkongsi perasaan ikhlas saya bila sy tgok wajah dia.. Dia minta nak baring atas peha.. Katanya lebih selesa..????Sy sedih sgt rasa bila tgok muka isteri saya mcmni.. (ISTERI) mudah disebut tapi xsemua sedar apa mksdnya.. Ia bekerja 24 jam sehari, 7 hari seminggu. Jam kerjanya tak berbatas. Ia bangun ketika siapapun di rumah belum bangun, mulai bekerja, memasak, membersihkan rumah, mencuci pakaian, lalu mengurus suami sebelum pergi kerja, mengurus anak-anak berangkat sekolah, ketika pakaian kering di jemuran ia akan mengangkatnya dan menyetrika dengan rapi… Ketika kita complain masakan dia xsedap.. Dia akan cuba bljr dari siapapon utk cuba hidangkan makanan yg sedap utk suami.. Meski laki-laki tak paham benar, tapi Allah Maha Mengerti, karena itulah ia memberi reward pada pengorbanan perempuan. Bagi yang meninggal karena melahirkan anak, Tuhan langsung memberinya syurga. Bagi isteri yang setia bekerja mengurus rumah tangganya, dengan sabar dan ikhlas, maka silahkanlah ia masuk surga dari pintu mana saja ia suka. Mulialah wanita shalihah. Di dunia, ia akan menjadi cahaya bagi keluarganya. Jika ia wafat, Allah akan menjadikannya bidadari di syurga. Kemuliaan wanita shalihah digambarkan Rasulullah Saw. dalam sabdanya, “Dunia ini adalah perhiasan, dan sebaik-baik perhiasan adalah wanita shalihah”. Sebagai suami baba doakan yg terbaik utk ibu… Jauh dalam sudut hati.. Baba doakan Allah akan janjikan syurga utk ibu nanti… Kerana ibulah isteri terbaik tanpa ibu sedar.. @afifahamin #doakandia #akukalah #sayaajakdansayatidaksombong

A photo posted by @ajakshiro on

Menurut Ajak, dirinya cukup terkesan melihat pengorbanan yang dilakukan oleh isterinya dalam memastikan segala hal rumahtangga diuruskan dengan baik.

Iyalah kadang si suami tak sedar akan perngorbanan seorang isteri ini, bangun pagi untuk selesaikan hal anak, memasak, kemas rumah dan banyak lagi.

Baba Doakan Yang Terbaik Buat Ibu..

ajk

Pada masa sama Ajak turut mengharapkan pengorbanan isterinya ini tidak sia-sia dan mendoakan syurga buatnya. Berkaca juga lah bila kami membaca kapsyen Ajak ini, sungguh deep!

Screen Shot 2015-03-25 at 12.23.27 PM

Isteri Ajak telah pun selamat melahirkan bayi perempuan kira-kira pukul 1 petang semalam. Tahniah buat Ajak, mesti dah ada nama untuk baby girl tersebut kan?

 

The following two tabs change content below.