berita

‘Aku Kotor, Aku Kecil, Aku Tak Layak Berada Di Sini..’ Mas Idayu Sebak Tunai Umrah

February 3rd, 2020 | by Amirul Asraf
Lensa Insta

Setelah hampir dua minggu menjalani ibadah umrah di Tanah Suci Mekah, penyanyi dangdut Mas Idayu meluahkan rasa sedih apabila terpaksa meninggalkan bumi Anbia itu. Pada masa yang sama, dia turut bersyukur menjadi tetamu Allah dan gembira dapat membawa anaknya Nur Dayini Asyiqah bersama-sama menunaikan umrah. Alhamdulillah!

Semoga umrahku diterima

View this post on Instagram

ya Rasullullah 🤲🤲🤲😭😭😭😭 setelah aku bersedih meninggalkan kota mecca dan masjidilharam ,hari ini airmata ku mengalir lagi kerana meninggalkan mu ya rasullullah ,, aku kotor, aku kecil, aku tak layak berada di sini.. tapi Allah masih menjemputku itu aku begitu bersyukur 😭😭😭 setiap hari aku buka jendela kamarku dikota medinah ini, aku dapat melihat kubah hijaumu, makam mu, aku beri salam padamu ……. aku akan merindui Alharam, Masjid nabawi , masjidilharam ,,🤲🤲🤲🤲aku berdoa Allah terima umrahku, umrah jemaah bersama ku, umrah sahabatku , setelah pulang menjadi yang lebih baik itu adalah yang Mabrur,, sekira sebaliknya , berilah petunjuk dan hidayah buat kami agar jadi lebih baik ya Allah … 🤲🤲🤲 Ya RASULLULLAH aku rindu padamu 😭😭😭 aku tidak baik, aku ingin menjadi baik , ingatlah NAMAKU YA RASULLULLAH

A post shared by Masidayu Mesnun (@masidayu1001) on

Menurut Mas Idayu, pada awalnya dia berasa sangat kecil, kotor dan tidak layak untuk berada di Tanah Suci Mekah. Namun, dia tidak menyangka Allah memberikan kesempatan buat dirinya untuk melakukan amal ibadat di sana. Perasaan sedih semakin dirasai tatkala mereka selesai melakukan ibadah dan bakal meninggalkan bumi anbia itu. Di samping itu, penyanyi tersebut turut berdoa ibadah umrah yang dilakukan diterima oleh Allah dan dia diberi petunjuk agar menjadi insan yang lebih baik.

Foto bersama anak tercinta

Sumber: Mas Idayu

The following two tabs change content below.