berita

Bercinta 5 Tahun, Cerai Lepas 5 Bulan, Suami Mula ‘Tunjuk Belang’ Semasa Honeymoon Hanya Kerana..

September 11th, 2019 | by Shafika
Kini Trending

Setiap pasangan haruslah mengenali satu sama lain sebelum membuat keputusan untuk berkahwin. Ini bagi mengelakkan berlaku salah faham atau masalah di kemudian hari. Sebab itu dalam Islam digalakkan untuk bertunang terlebih dahulu.

Seperti perkongsian dari Meleis ini di twitter, kawannya yang bercinta selama 5 tahun akhirnya bercerai selepas 5 bulan berkahwin. Siapa sangka rupanya si suami yang dianggap malaikat, rupanya syaitan bertopengkan manusia.

Bercinta 5 tahun, berkahwin 5 bulan

Hubungan yang terjalin 5 tahun akhirnya terlerai gara-gara perangai suami yang baran tiba-tiba. Pada awalnya, suami ini merupakan lelaki sempurna idaman semua wanita. Namun selepas berkahwin, suami ini mula menunjukkan belangnya.

L dikatakan idaman wanita kerana alim

Menurutnya lagi, mereka membuat keputusan untuk berbulan madu di Dubai selepas bernikah pada Januari 2019. Namun, akhirnya perkara lain yang berlaku..

L menghentak-hentak cermin dalam toilet

Bayangkan untuk pertama kali dalam perkenalannya selama 5 tahun, suami membaling-baling barang dan marah-marah. Wanita itu terkejut kerana selama bercinta tidak pernah lagi dia meninggikan suaranya.

Pantang buat salah, kena maki

Lepas 5 bulan ambil keputusan cerai

Tidak tahan dengan perangai suami yang baran, isteri mengambil keputusan untuk bercerai secara baik. Menurut wanita itu, suaminya seorang anak manja yang melebihkan ibunya dalam semua perkara. Itu membuatkan dia cepat panas baran walau hanya secalit kesilapan.

Jangan pendam dan tunjuk kau baik

 

Doakan mereka dapat jodoh yang baik

Sumber : Iffgone