berita

‘Datuk K Ini Kawan Saya’ – Ustaz Azhar Idrus Jawab Isu Hadir Majlis Tahnik

May 3rd, 2021 | by Amirul Asraf
Isu & Kontroversi

Sebentar tadi, Dato Sri Siti Nurhaliza telah memuat naik satu kenyataan media berhubung isu viral majlis tahnik anak lelakinya yang dianjurkan baru-baru ini. Menurut Tok Ti, isu dakwaan tersebut berlaku apabila mereka mengundang seorang pendakwah bebas dari negeri lain sebagai tetamu.

Artikel berkaitan: Siti Nurhaliza Perjelas Isu Majlis Tahnik Anak, Ustaz Azhar Memang Ada Di KL, Menteri Agama Cuma Singgah

Terbaru, Ustaz Azhar Idrus turut tampil memberi penjelasan berhubung isu tersebut.

Hadir atas dasar ‘kawan’

Datuk K ni saing (kawan) saya. Dah tiga tahun kami kenal dan kawan. Dia selalu ajak saya datang rumah dan minum. Saya tak suka ambil gambar dan tunjuk. Kali ketiga ni dia panggil saya datang la, kebetulan ada dekat Kuala Lumpur dengan satu pasukan saya.

Menurut Ustaz Azhar Idrus (UAI), dia sering mendapat undangan daripada Datuk K untuk datang ke rumah. Namun kali ini dia keberatan untuk menolak pelawaan Datuk K memandangkan Datuk K pernah datang melawat Ustaz Azhar ketika sakit.

Lagi satu saya segan sebab saya sakit dia mari. Dua jam dia ziarah saya dan datang dari Kuala Lumpur. Datuk K kata mari saja pukul berapa nak mai. Saya kawan dengan suami dia bukan dengan Siti.

Tambahnya, tidak salah kalau dia mendoakan anak rakannya itu. Jelas UAI lagi, rumah Datuk K dan ibu mentuanya tidak jauh antara satu sama lain. Kebetulan Ustaz Azhar memang berada di Kuala Lumpur atas urusan kerja.

Sumber: Sutan Mustaffa

SKIP THIS AD ×