berita

‘Kantoi’ Dengan Isteri Beli Basikal RM45k, Pengguna Twitter Tampil ‘Backup’ Lelaki Ini.. Terbaiklah Brotherhood!

December 29th, 2020 | by Shira
Kini Trending

Memang tak dapat dinafikan, sejak kebelakangan ini, sukan berbasikal seakan sudah menjadi satu trend dalam kalangan rakyat Malaysia. Bukan itu sahaja, golongan ini juga sanggup berbelanja besar sehingga puluhan ribu ringgit semata-mata untuk memiliki basikal yang berkualiti.

Artikel Berkaitan: KJ Cedera Jatuh Basikal, JKR Kuala Langat Mohon Maaf

Tetapi kali ini lain pula yang jadinya apabila seorang wanita seakan ‘terkejut’ dengan harga basikal yang telah dibeli oleh suaminya.

Suami tak bagi tahu harga basikal

Seorang wanita yang dikenali dengan nama Cik Nils ada memuatnaik satu ‘screenshot’ di Twitternya yang memaparkan Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi Malaysia iaitu YB Khairy Jamaluddin bersama basikalnya yang berjenama Pinarello. Dalam kenyataan itu, pihak Pinarello telah menawarkan untuk membuat penggantian semula basikal KJ yang bernilai RM45,000. Difahamkan, penggantian itu dilakukan selepas KJ terjatuh dari basikal akibat melanggar lubang.

Tetapi sebaliknya pula yang terjadi apabila Cik Nils seakan ‘terkejut’ melihat basikal yang digunakan oleh KJ adalah sama seperti basikal yang dimiliki oleh suaminya. Apa yang lebih mengejutkan lagi adalah harga basikal tersebut mencecah RM45,000 sedangkan wanita ini memaklumkan bahawa sebelum ini suaminya itu tidak pernah memberitahunya mengenai harga basikal tersebut.

‘Copy ori tu’

Lebih menarik perhatian adalah respon yang ditinggalkan oleh golongan lelaki di ruangan komen tersebut. Mereka dilihat menggunakan hashtag #brocode dan #donebackup sebagai tanda ‘sokongan’ buat suami Cik Nils.

Malah mereka juga dengan nada bergurau kononnya memberitahu harga basikal itu tidaklah semahal harga basikal KJ kerana basikal suami Cik Nils adalah copy ori. Memang ‘brotherhood’ sungguh ye korang!

Beli dekat Shopee 12.12

Tidak terhenti di situ, ada juga yang berseloroh memberitahu suami Cik Nils telah membeli basikal itu semasa jualan 12.12 di Shopee jadi sudah pasti harganya sangat murah selepas diskaun. Perkongsian itu telah mendapat 16.6k Retweets dan 17.2 Likes

Sumber: Cik Nils

SKIP THIS AD ×