berita

Lepas Polis, Kali Ini Lelaki Menyamar Jadi ‘Komando’ Pula Kantoi! Siap Keluar Dating, Buat Tiktok Pakai Seragam

February 14th, 2020 | by faris
Kini Trending

Komando itu adalah askar yang dipilih dan dilatih untuk menjalankan tugas-tugas yang berat dan sukar. Latihan untuk melayakkan diri sebelum seseorang anggota mendapat gelaran berkenaan membuatkan anggota ini dipandang tinggi dan dihormati. Namun, tindakan seorang individu menggunakan gelaran dan seragam unit ini sesuka hati membuatkan netizen menyeru supaya individu itu tersebut dicari untuk tindakan lanjut.

Salah pakai pangkat, boleh cemarkan imej Gerak Khas

Pengguna Facebook Sil Amar berkongsi beberapa foto seorang lelaki yang berpakaian celoreng yang dikatakan menggunakan nama Gerak Khas dan pangkat yang salah. Tindakan berkenaan dibimbangi akan menjatuhkan imej unit itu di mata awam.

Keluar bersama teman wanita, siap buat Tiktok pakai seragam!

Apa yang melucukan, lelaki berkenaan menyarung seragam lengkap dengan pangkat dan beret ketika keluar bersama seorang wanita dipercayai teman wanitanya. Turut dimuatnaik adalah video aplikasi Tiktok bersama seorang lagi wanita.

ATM keluarkan pekeliling

Dapat nanti bawa masuk PULPAK

Melihat kepada ‘minat’ dan kesungguhan individu itu yang teringin menyandang gelaran komando, netizen mencadangkan supaya dia dimasukkan ke Pusat Latihan Peperangan Khusus (PULPAK) jika dapat dikesan pihak berkuasa.

Sumber: Sil Amar

The following two tabs change content below.