berita

Siapa Wak Doyok Sebenarnya Sebelum Jadi Popular?

August 9th, 2015 | by Ash Nordin
Lensa Insta

wak

Di sebalik kejayaan seseorang tu mesti pernah lalui zaman naik jatuh ketika meniti cita-cita yang ingin dicapai. Bukan senang nak cari duit untuk menampung kehidupan seharian sekarang ni. Kalau kita kerja keras dan fokus 100% apa yang kita nak, mesti akan tercapai punya.

Tak terkecuali abam fashionista misai lentik ni, sebelum jadi popular macam sekarang macam-macam dugaan yang Wak Doyok terpaksa lalui. Iya lah, orang cakap memang takde jalan senang untuk berjaya kan. Memang Wak Doyok ni dulu dari kerja kuli hingga lah jadi ikon remaja di Malaysia ni.

“Aku pernah menjadi buruh kasar..”

Screen Shot 2015-08-09 at 1.14.36 AM

Ingat aku 7 tahun 2008 dulu aku pernah susah ya Allah saja yang tahu. Bagai mana kehidupan yang bergitu sempit sampai kawan-kawan semua meninggalkan aku disebabkan aku telah jatuh miskin dan di buang kerja. Aku pernah menjadi buruh kasar di port klang menurunkan kereta mewah 3 hari tak tidor dengan gaji rm5 satu jam. Kereta GTR35 ini lah 1st time aku pernah bawah turun dari kapal.

Tanam hidup untuk berubah

Screen Shot 2015-08-09 at 1.25.29 AM

Orang tak tahu kehidupan aku sebelom ini pernah susah yang orang tahu hanyalah bercakap yang tidak betul kutuk,dengki,maki dari semua itu lah aku membuat kan jati diri aku untuk terus berubah. Aku dah tak mahu menjadi susah lagi aku tanam kan hidup aku untuk berubah dan terus kan kehidupan aku seterusnya.

Pernah kerja sebagai kelindan lori bawa barang kilang

Screen Shot 2015-08-09 at 1.17.21 AM

Hari demi hari aku lalui liku-liku yang amat pahit disebab kan aku kehilangkan kerja tapi aku tidak patah semangat untuk aku terus mencari kerja baru lalu aku dapat kerja sebagai seorang kelindan lori satu 1 tan membawak barang2 untuk kilang. Tatapi kerja itu hanyalah contrak sahaja apabila tamat nya contrak aku tiada kerja lagi. Pada masa itu aku kerja jugak sekadar ambik upah buat rumah,potong rumput dan membaik pulih vespa.

“Allah itu maha agong..”

Screen Shot 2015-08-09 at 1.15.27 AM

Allah itu maha agong dan kaya aku berdoa tak putus2 hingga lah dia bagi petunjuk untuk aku menjadi sekarang ini semua telah di takdirkan oleh nya. jadi aku harap kepada followers aku yang telah follow aku pada tahun 2010 sejak 1st time aku buat ig ini mereka tahu lah jalan hidup aku macam mana dan pernah aku cerita kan jalan hidup aku niat aku nak buat kan mak ayah aku bahagia mereka dah berusia apa yang boleh buat hanya lah membuatkan mereka bahagia itu saja sebagai anak.

Sumber: Instagram Wak Doyok

The following two tabs change content below.

Ash Nordin

Content Champions at Rev Asia Berhad
Bukan Norman Hakim, Bukan Keith Foo. Ashie, lelaki tegar.

Most Read Today