berita

[VIDEO]’Kami Masih Menunggu, Sudah 7 Hari Mummy Terlantar DI ICU’ – Tasha Manshahar

May 25th, 2021 | by Amirul Asraf
Kini Trending

Sebelum ini, penyanyi, Tasha Manshahar memaklumkan bahawa kedua ibu bapanya iaitu Mohd Manshahar dan Herina Wong Abdullah telah disahkan positif Covid-19. Tambah Tasha Manshahar, ibunya kini berada di unit rawatan rapi (ICU) Hospital Serdang.

Artikel berkaitan: Doktor Terpaksa ‘Tidurkan’ Ibu Buat Sementara Waktu, Ayah & Ibu Tasha Manshahar Positif Covid-19

Terbaru, Tasha memberitahu bahawa ibunya masih belum sedar meskipun, sudah masuk hari ketujuh berada di ICU.

Mohon doa semua

Saya tak sangka, kami terpaksa melalui pengalaman ini. Ia sangat menyedihkan. Saya beritahu suami, Covid-19 ni merupakan pemisah yang paling jahat. Lebih baik kita buat panggilan video dengan keluarga daripada jumpa depan-depan berbanding kita tak boleh dengar suara keluarga menerusi panggilan video. Benda macam ni berlaku, kita tak boleh jumpa dan tiada respon yang diterima. Jangan ambil mudah korang semua. Sedih sebab selalu boleh cakap dengan emak. Tapi sekarang hanya boleh nampak dia tidur dan memakai tiub sahaja.

Menurut Tasha, dia berasa sedih kerana sudah tujuh hari tidak bersembang dengan ibunya yang terlantar di ICU. Jelas Tasha, dia menetap jauh daripada keluarga. Mujur, suami dan keluarga mentuanya memberi sokongan moral yang sangat baik tatkala dirinya berasa sedih mengenangkan ibu di hospital.

Ujian ini tidak berlaku, mungkin kita tak akan merintih macam ni dekat Allah. Covid ni benda yang tak boleh jangka.  Covid ni tak ada ubat. Doktor cakap tak boleh jamin apa-apa. Doktor buat yang terbaik dan kami faham. Saya selalu doa, Allah hantar doktor dan jururawat yang baik dan boleh merawat semua pesakit yang berada di ICU.

Kami masih menunggu

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @tashamanshahar

Mak saya berusia 53 tahun dia tak ada penyakit lain. Nak dijadikan cerita, mungkin dia biar demam terlalu lama dekat rumah. Infection dah ada masa tu. Mujur, kami hantar segera ke hospital. Kalau tidak mesti emak saya sukar bernafas. Saya berharap sangat antibiotik yang diberikan oleh doktor dapat berfungsi dekat mak saya. Jangan ambil mudah semua, tolonglah.

Saya tak nak korang alami apa yang saya lalui. Buat lockdown untuk diri sendiri. Balik rumah mandi cepat-cepat kalau terpaksa keluar bekerja. Kami memang mengharapkan pertolongan daripada Allah sahaja sekarang ni. Doktor tak boleh jamin apa-apa. Sedih bila tengok jururawat usap muka emak kita.

Tasha juga memberitahu bahawa mereka akan melakukan bacaan Yassin secara online bagi mendoakan semua pesakit Covid-19 yang berada di ICU. Terdahulu, ayah Tasha dilaporkan semakin pulih selepas disahkan positif Covid-19. Manakala, ibunya terpaksa ‘ditidurkan’ buat sementara waktu bagi memastikan bekalan oksigen dalam badannya kembali baik.

Sumber: Tasha Manshahar

The following two tabs change content below.

Amirul Asraf

Content Champion at Rev Asia Berhad
I became a writer to come as close as possible to the heart of the world.

SKIP THIS AD ×