berita

Doa Orang Teraniaya Allah Makbulkan – Wanita Dicerai Suami Yang Tak Mampu Berpoligami, Perjalanan Hidupnya Allah Atur Cantik

June 19th, 2017 | by Hanis Aliaa | 11 comments
26.1K
reads
2.1K
shares
Kini Trending

Perjalanan hidup kita Allah dah tulis cantik. Ada benda yang kita tak dapat, tapi Allah berikan yang lebih baik dan sesuai dengan keperluan kita. Yang penting sabar dan perlu banyak berdoa. Nak-nak orang yang teraniaya sebab doa mereka Allah akan makbulkan.

Begitu juga dengan kisah seorang wanita ini yang dicerai oleh suami dek kerana rasa tak mampu untuk berpoligami. Suami memilih untuk bersama isteri muda dan isteri pertama diceraikan. Namun, ada sinar baru menanti wanita yang diceraikan itu.

Diceraikan suami untuk bersama isteri muda.

Dari rumah flat berpindah ke banglo.

Kredit : Insyirah Soleha

11 Comments

  1. anon says:

    Satu je dlm sejuta mcm tu. Aku ni suami aniaya aku berthn2 jgk tapi tak dpt ape2 pun. Aku cantek, lulusan luar negara, body mantop tapi sejak bercerai, aku masih keseorangan. Aku mmg teraniaya, tapi bukan semua doa org teraniaya dimakbulkan tuhan pun. Dah bertahajjud, solat hajat berpuluh2 kali tapi masih mcm ni. Deep down aku rase aku mmg akan berseorangan gini sampai bila2.
    Kesah akak diatas ni cume kebetulan je….beribu2 org yg teraniaya, takkan semua doa mereka dimakbulkan tuhan..

    • anon2 says:

      Rilex bro..Ramai perempuan diluar sana..

    • ttt says:

      Kau berdoa tapi kau tak yakin pada Allah. Kau banyak songeh complaint sana sini, tu tandaNya kau marah pada Allah. Sama macam kisah orang alim di zaman nabi musa a.s dimana dia bersolat dan buat macam2 indah tapi time tidur dia persoalkan betulkah apa yg diajar oleh nabi Musa iaitu betulkah Allah tu wujud dan betulkah siksaan api neraka dan syurga tu wujud??? Kau ingat Allah nak makbul ke kalau kau tak imani dan yakin dgn kuasa Allah. Kalau kau redha dan yakin dgn kuasa Allah kau takkan marah2 dan persoal ketentuan Allah. Bersabarlah nanti doa kau akan termakbul jua
      Cepat dgn lambat saja. Teruskan berdoa in sha Allah akan termakbul suatu hari nanti. Alu pun dianiayai orang masa aku budak dulu2. Aku minta doa sungguh2 sampai aku dh x daya nak doa dh. Lepas tu aku biar dan jalani kehidupan macam biasa. Lepas aku besar aku dapat tahu si polan tu dpt balasan drp perbuatan dia pada aku. Allah sentiasa bersama org2 dizalimi. Doa tu senjata orang mukmin.

    • a says:

      ingatla.. bila kita tak dapat apa yg kita nak di dunia.. pasti allah akan balas dgn sesuatu yg lebih baik di syurga nnti.. yg penting .. kita kena sabar kerana allah sentiasa bersama dgn org2 yg sbr…

  2. serene says:

    Bukan semua doa dimakbulkan !! Teraniaya ataupun tidak..

    • a says:

      doa x dimakbulkan kerana bnyk sbb.. antaranya.. allah lebih mengetahui apa yg baik untuk kita lebih dr yg kita tahu.. contoh, kita nak kereta ferari.. tapi allah x bagi… antara sbbnya.. bila kw dh dpat ferari tu, kw mungkin akn riak..tapi allah x nak kw jadi riak.. riak tu termasuk dlm syirik kecil.. sdgkan tidk akan masuk syurga sesiapa yg ada perasaan sombong dlm hatinya walau sebesar zarah.

    • Saudari says:

      Be thankful with what you have. Maybe that is why doa anda tidak pernah termakbul.