berita

’24 Jam Tak Makan, Jerit Orang Tak Dengar’ – Gadis Kongsi Detik Cemas Terkunci Dalam Tandas

September 27th, 2020 | by Amirul Asraf
Kini Trending

Di Twitter, seorang gadis yang dikenali sebagai Atieqah Roslan, berkongsi detik cemas apabila dirinya terperangkap di dalam tandas selama 24 jam.

Kejadian tersebut dipercayai berlaku di salah sebuah bilik hotel ketika gadis itu sedang menjalani tempoh kuarantin ekoran wabak Covid-19.

Rempuh pintu pun tak terbuka

Menurut Atieqah, dia telah terperangkap di dalam tandas tersebut setelah selesai mandi pada pukul 10 malam. Meskipun telah puas menolak dan mengumpil pintu berkenaan menggunakan barangan dalam tandas tersebut termasuk sebatang besi, usahanya itu ternyata gagal juga.

Tidur macam duduk atas kerusi

Tak tahu nak buat apa

Disebabkan tandas berkenaan tidak mempunyai sistem pengudaraan yang baik, Atieqah terpaksa berpanas dan membasuh muka beberapa kali sehingga waktu pagi. Tambahnya, dia turut memanggil petugas barisan hadapan yang menghantar makanan ke setiap bilik namun, tiada seorang daripada mereka mendengar sahutan itu.

Cuba buat lubang

Setelah 24 jam tidak makan dan tenaga semakin berkurangan, Atieqah masih tetap mencuba untuk membuka pintu berkenaan. Ujarnya lagi, beberapa orang petugas telah datang memberikan bantuan buatnya selepas menyedari makanan serta bunga yang dikirim oleh rakan-rakan tidak diusik depan pintu bilik. Atieqah turut memberitahu yang dia sudah dipindahkan ke bilik yang lain selepas insiden tersebut berlaku.

Sumber: Atieqah Roslan

The following two tabs change content below.

×