berita

‘Abang Tolong Saya, Bapak Saya Masuk Hospital’ – Niat Nak Tegur Rider Bawa Basikal, Tak Sangka…

June 4th, 2021 | by Najmi Suhaimi
Kini Trending

Foto: Tangkap layar video

Bermula dengan niat untuk menegur penghantar makanan lain semasa di atas jalan, siapa sangka lelaki yang dikenali sebagai Yuazwan Jusoh berjaya membantu kenalan barunya yang ketika itu berdepan dengan detik cemas.

Kisah tersebut diceritakan menerusi satu video yang dimuat naik di laman TikTok, dan telah menarik perhatian netizen yang memuji akan tindakannya itu.

‘Ayah saya masuk hospital’

Foto: Tangkap layar video

Kisahnya bermula apabila lelaki ini, menegur seorang penghantar makanan yang ketika itu hanya menggunakan basikal sebagai medium utama dalam memastikan setiap pesanan yang ditempah sampai kepada pelanggan. Bagaimanapun, dia (penghantar makanan tunggang basikal) secara spontan meminta bantuan daripada lelaki ini.

Bang, tolong bawa saya pergi Hospital Selayang, bapa saya masuk hospital lah. Ha abang tarik je.

Tanpa berfikir panjang, penghantar makanan ini terus menghulurkan bantuan dan menarik basikalnya sehingga sampai ke Hospital Selayang.

Saya jumpa brother ni dari Setapak, ayah dia masuk hospital. Jom kita doakan supaya ayah dia cepat sembuh

Pada masa yang sama, lelaki ini turut menjelaskan terdapat hikmah di sebalik kejadian dia menerima tempahan berhampiran kawasan kejadian.

Kenapa Allah hantar aku order dari Selayang ke Tesco? Rupanya ada insan yang memerlukan pertolongan. Aku terpaksa decline order demi brother ni.

Video penuh:

@yuazwanjusohKenapa Allah hantar aku order dari selayang ke tesco?? Rupanya ada insan yg memerlukan pertolongan. Aku terpaksa decline order demi brader ni..? Jangan Khianati Aku – Azlan & The Typewriter

Terbaik bro!

Sumber: Yuazwan Jusoh

The following two tabs change content below.

SKIP THIS AD ×