berita

Ari Lasso Dedah Pengalaman Seram Konsert Dihadiri 15 Ribu ‘Makhluk Halus’, Penganjur Pesan Jangan Tegur

November 23rd, 2021 | by Amirul Asraf
Kini Trending

Dipercayai berlaku sekitar 16 tahun yang lalu, kisah penyanyi Indonesia, Ari Lasso dikatakan membuat persembahan di hadapan mahkluk halus kembali viral di media sosial sejak belakangan ini. Seramnya!

Jangan layan kalau ada yang aneh

Menerusi sebuah video di Instagram Musik Indonesia, Ari memberitahu kejadian mistik tersebut berlaku ketika dia bersama kumpulan Ada Band mengikuti sesi jelajah ke 30 buah kota di Indonesia untuk mengadakan persembahan nyanyian.

Ketika itu tahun 2005, band kami menjelajah ke 30 buah kota dan ketika tiba di salah satu kota kami dinasihatkan agar jangan layan kalau ada penonton yang aneh. Saya tidak dapat pastikan sama ada itu jin atau makhluk halus. Tapi kami dinasihatkan agar jangan mandi sehingga keluar dari kota itu.

Ketika di pentas, saya rasa sangat unik dengan penonton 15 ribu orang di dalam stadium. Ada yang menari-nari, seperti asyik sendiri. Saya rasa biasa saja.

Tambah Ari, keadaan semakin menjadi aneh apabila mereka selesai melakukan persembahan dan ingin keluar dari stadium tersebut.

Pengurus langgar pantang larang

Di stadium itu cuma hanya ada satu pintu. Pintu itu digunakan oleh penonton dan anggota band untuk keluar masuk. Ketika saya hendak turun dan pergi ke kereta, stadium tersebut berasa lengang. Ada orang tapi tak sama keadaan yang saya menyanyi dua minit sebelumnya. Saya rasa hebat penonton di kota ini, keluar satu pintu dengan cepat dan teratur. Stadium jadi sepi, mungkin ada ramai di luar.

Tapi bila keluar stadium sama saja. Saya kecewa sebab lagi sepi. Ia sangat tak masuk akal. Saya dinasihatkan agar tidak terus memikirkan perkara itu.

Jelas Ari, ketika mereka semua pulang ke hotel, pengurusnya telah melanggar pantang larang dan menyebabkan sebuah kejadian buruk berlaku kepada salah seorang anggota produksinya.

Pengurus saya terus mandi apabila sampai di hotel. Kemudian salah seorang daripada produksi saya keluar hotel lima minit kemudian. Ketika sedang melintas jalan untuk membeli rokok, dia tiba-tiba dilanggar dan patah tangan. Saya dapat rasakan sesuatu tidak kena.

Terdahulu, Ari pernah berkongsi kisah mistik tersebut menerusi Youtube Raditya Dika.

Sumber: Musik Indonesia & Tonight Show

The following two tabs change content below.

SKIP THIS AD ×