berita

‘Belah Perut & Keluarkan Bayi Hidup-Hidup’ – Pembunuhan Kejam Wanita Sarat Mengandung Di Jepun Kekal Misteri

September 29th, 2020 | by Shafika
Kini Trending

Tidak dinafikan, Jepun sangat dikenali sebagai masyarakat yang penuh dengan sifat-sifat kesantunan. Malah, nilai ketimuran mereka sangat tinggi dalam diri masing-masing. Namun, apabila jenayah dilakukan terutamanya pembunuhan, masyarakat akan mengalami tekanan melampau kerana kes ini disifatkan sesuatu yang sangat keji.

Salah satu kes kekejaman yang disengajakan ialah ‘Kes Nagoya Pregnant Ripper’ yang masih belum dapat diselesaikan hingga ke hari ini. Seorang wanita hamil yang berusia 27 tahun terperangkap di rumahnya ketika seorang penceroboh masuk melalui pintu depan.

Jumpa anak di kaki isteri

Kejadian tragis ini berlaku pada 18 Mac 1988 di satu pangsapuri di Tomita-cho, Nakagawa-ku, Nagoya, Aichi, Jepun. Semasa insiden ini berlaku, dua keluarga yang tinggal di tingkat bawah, manakala mangsa dan suaminya tinggal di pangsapuri di tingkat dua bernombor 202, di sebelah bilik yang tidak ada penyewa. Mangsa pada masa itu merupakan seorang suri rumah hamil berusia 27 tahun ketika kejadian sedang menunggu kelahiran anak pertamanya bersama suaminya iaitu seorang pekerja pejabat berusia 31 tahun. Dia dijadualkan untuk melahirkan anak pada 13 Mac, lima hari sebelum pembunuhan berlaku. Tetapi isterinya tidak melahirkan anak pada tarikh yang dijangkakan lalu suaminya menelefon isteri untuk mengetahui keadaan semasa isterinya.

Ketika suami memanggil isteri dari syarikat itu selepas jam 12 tengahari, tiada yang pelik berlaku. Pada jam 6.50 petang, sekali lagi dia menelefon isterinya sebelum dia meninggalkan pejabat. Suami membuat keputusan untuk balik dan berharap tiada apa berlaku. Pada jam 7.40 malam, dia melihat bahawa pintu depan, yang biasanya harus dikunci, tidak terkunci, dan lampu kamar padam.

Walaupun merasa sedikit curiga, dia pergi menukar pakaiannya di bilik tidur, dan kemudian mendengar tangisan bayi dari ruang tamu. Memikirkan bahawa anak itu mungkin sudah dilahirkan, dia menyalakan lampu di ruang tamu, hanya untuk mengetahui bahawa isterinya terbaring tidak bergerak, dan bayi yang baru lahir menangis dengan lembut di bawah kaki ibunya. Ketika kejadian, telefon di dapur makan tidak dapat dijumpai, suami bergegas keluar dari bilik, meminjam telefon dari keluarga di tingkat satu, dan pada pukul 19:43 dipanggil ke Pusat Komando Bomba Kota Nagoya.

Saya memerlukan ambulans sekarang!.

Ingatkan gelabah sebab isteri bersalin

Ketika ditemuramah oleh Kimie Machida pada tahun 1999, orang yang meminjamkannya telefon ketika ini memberi keterangan bahawa ‘Dia kelihatan pucat dan mengatakan bahawa dia ingin meminjam telefon itu kerana telefonnya terputus dan bayi itu dilahirkan. Saya hanya berfikir bahawa “Oh, anaknya dah selamat dilahirkan. Namun tidak pernah terfikir bahawa isterinya dibunuh. Tiga orang krew kecemasan dari Pejabat Jabatan Bomba Cawangan Tomita menerima mesej ‘bayi sedang dilahirkan’. Jadi salah seorang krew tersebut membawa bersama forsep dan gunting untuk memutuskan tali pusat.

Apabila ambulans sampai ke tempat kejadian, mereka menemui seorang wanita yang maut dalam keadaan lehernya dijerut menggunakan wayar sejenis barangan elektrik di bahagian selatan apartmen, dengan perutnya terbelah. Dia terbaring menelentang dengan keadaan tangannya terikat dan seluruh badannya berlumuran darah. Semasa ditemui, wanita itu memakai gaun hamil berwarna biru, baju sejuk, seluar merah jambu dan sarung kaki hitam. Belahan pada perutnya dibuat menggunakan pisau tajam dari celiac plexus ke bawah (38 cm).

Kronologi kes

Seorang wanita hamil berusia 27 tahun terperangkap di rumahnya ketika seorang penceroboh masuk melalui pintu depan. Setelah bertengkar pendek, penyusup itu melilitkan tali elektrik di leher wanita itu, mencekiknya. Penceroboh memotong celah tegak 38 sentimeter di perut mangsa sebelum mengeluarkan bayi yang masih hidup dan memotong tali pusat. Penceroboh dengan cepat melarikan diri setelah mengeluarkan wang tunai dari beg tangan wanita itu. Beberapa jam kemudian, suami pulang ke rumah untuk mencari mayat isterinya dan bayi yang sedar. Semasa menggunakan tuala untuk mengelap sisa dari badan bayinya, suami menyedari ada sesuatu yang tersangkut ke rongga perut wanita itu. Pemeriksaan pantas mendapati penceroboh telah memaksa kunci telefon dan kereta ke dalam lubang di mana bayi itu berada.

Polis syaki suami

– Isterinya tiga belas hari setelah tarikh lahir, tetapi suami tidak menghiraukan panggilan darinya sepanjang hari
– Setibanya di pangsapuri, suami tidak memberi tahu pihak berkuasa ketika mendapati pintu terbuka
– Sebelum memeriksa isterinya, suami menukar pakaian kerjanya menjadi pakaian kasual (walaupun telah melewati tarikh akhir bayi)
– Ketika memperingati kematian isterinya, suami menuangkan segelas wain dan secara dramatis mengumumkan, “Mari kita menuangkan wain, seperti yang disukai oleh isteri saya!”. Pemerhati menyatakan tindakannya menimbulkan rasa tidak selesa kerana mereka serupa dengan pelakon profesional. Semua kecurigaan dan tuduhan dijatuhkan kerana suami mempunyai alibi kuat bekerja pada saat kematian isterinya.

Teori lain, pembunuh mungkin seorang pengamal perubatan?

– Suami dan isteri adalah sebahagian daripada Amway (sebuah syarikat MLM yang terkenal dengan taktik penjualannya yang agresif – konsep yang disukai oleh budaya Jepun)
– Seorang lelaki pendek dengan pakaian berpakaian lelaki telah berjumpa dengan jiran-jiran pada awal hari untuk bertanya sama ada suami berada di rumah (seorang suri rumah mengadu lelaki itu ‘menyeramkan’)
– Bayi itu selamat, penyusup harus memotong perut wanita itu dan mengeluarkan anak itu dalam beberapa minit selepas kematiannya – orang telah membuat spekulasi:
a) Penyusup mungkin seorang psiko kerana celah itu dipotong dengan bersih hanya beberapa minit setelah melakukan pembunuhan
b) Penceroboh mungkin berada dalam bidang perubatan kerana mempunyai pengetahuan mengenai prosedur pembedahan dan anatomi manusia
c) Penceroboh itu mungkin pelajar sekolah menengah kerana terdapat bukti mengenai ukuran kasut – pembunuhan itu serupa dengan kejadian lain dua puluh lapan tahun lalu ketika beberapa gadis sekolah menengah dibunuh sebelum perut mereka terbuka.

Sumber : Reddit, hidding

The following two tabs change content below.

Shafika

Content Champion at Rev Asia Berhad
I'm not fat, I'm just easy to see

×