berita

Drama ‘7 Hari Mencintaiku 3’ Bakal Ditayangkan Tak Lama Lagi, Penerbit Kongsi ‘Teaser’

February 18th, 2021 | by Amirul Asraf
Kini Trending

Setelah bersiaran sebanyak 33 episod di slot Akasia TV3 pada tahun lalu, drama rantaian popular ‘7 Hari Mencintaiku 2’ lakonan Syukri Yahaya dan Siti Saleha telah mendapat tempat di hati penonton setia drama tersebut sejak musim pertama. Lebih dahsyat, jumlah tontonan secara rasmi drama karya Siti Rosmizah itu berjaya  mencecah 12 juta tontonan!

Artikel berkaitan: Penangan Mia Dan Khuzairi, 7 Hari Mencintaiku 2 Raih 12 Juta Tontonan!

Artikel berkaitan: ‘Jangan Biar Ego Musnahkan Hubungan’ – Layak Dapat Anugerah, Netizen Puji Ending 7 Hari Mencintaiku 2

Terbaru, Siti Rosmizah mengumumkan bahawa drama ‘7 Hari Mencintaiku 3’ sebanyak 35 episod bakal menemui penonton tidak lama lagi di slot yang sama. Agak-agak konflik dan pengakhiran kali ni macam mana pula ye?

Hasil sentuhan yang lagi merentap jiwa

Saya nak berkongsi sedikit salah satu faktor yang menyumbang pada kejayaan drama 7HM2 kerana saya diberi kebebasan oleh team TV3 BMPG untuk berkarya mengikut kreativiti saya. Bermula dari skrip, pemilihan lagu, montage sampai editing. Dari sudut pengarahan dan pelakon-pelakon juga diberi ruang untuk mereka berkarya. Alhamdulillah hasilnya lahir dengan satu Fenomena yang menggegarkan.

Saya percaya kreativiti amat penting dalam mencantikkan lagi drama. Bukan mudah untuk bawa jiwa dalam suatu drama. Jadi bila ruang diberi pada saya untuk berkarya maka segala emosi akan ada dalam drama itu. Terima kasih pada team tv3. Insya-Allah drama-drama saya yang lain akan saya suntik jiwa yang sama jika ruang itu terus diberi pada saya. 7HM3 akan menemui anda semua dgn hasil sentuhan yg lagi merentap jiwa. 7HM2 Mia kembali pada Khuzairi. 7HM3 nantikan kejutan pada setiap episod yang tidak akan terjangka.

Menurut Siti Rosmizah, dia diberi kebebasan sepenuhnya oleh pihak TV3 ketika berkarya dalam drama 7HM2. Oleh itu, ianya juga merupakan salah satu foktor yang menyumbang pada kejayaan drama tersebut. Tambahnya, 7HM3 akan ditayangkan tidak lama lagi dan dia pasti penonton akan terkejut dengan pelbagai kejutan yang tidak dijangka.

“Ibu kawan Alisa, mama dia mati, dia dah tak ada mama. Alisa tak nak ibu mati. Alisa Sayang ibu.”  “Abang long, boleh kita bawak jenazah masuk?” “Ya Allah nak! Kuat nak! Mak tahu kau kuat. Kita semua kena kuat. Allah lebih sayangkan dia.”

Sementara itu, Siti Rosmizah turut memberi sedikit teaser mengenai dialog 7HM3. Menerusi dialog yang diberikan, rata-rata netizen membuat ramalan bahawa Mia (Siti Saleha) bakal meninggal dunia di akhir drama tersebut.

Harap jalan cerita tak sama

Rata-rata netizen meluahkan perasaan teruja untuk menonton drama 7HM3. Namun, mereka turut berharap jalan cerita drama ini tidak sama dengan musim pertama dan kedua. Tambah netizen, mereka mahu melihat Mia dan Mak Leha berbaik dalam musim ketiga ini.

Antara babak 7HM2 yang mencuri tumpuan

Sumber: Siti Rosmizah

The following two tabs change content below.

Amirul Asraf

Content Champion at Rev Asia Berhad
I became a writer to come as close as possible to the heart of the world.

SKIP THIS AD ×