berita

[FOTO] Terpilih Sebagai Wanita Tercantik Dunia 2017, Fakta Tentang Liza Soberano Yang Ramai Tak Tahu

January 7th, 2018 | by Shafika
Lensa Insta

Pelakon muda terkenal Filipina, Liza Soberano, dipilih sebagai wanita tercantik di dunia untuk tahun 2017 oleh sebuah portal gaya hidup terkemuka, TC Candler. Portal dari Los Angeles, Amerika Syarikat itu sudah mengeluarkan senarai 100 wanita tercantik di dunia sejak 28 tahun yang lalu.

Liza yang baru berusia 20 tahun itu merupakan seorang yang berdarah kacukan Filipina-Amerika. Dia dikenali di Malaysia menerusi drama Forevermore. Siapa Liza ini sebenarnya? Kami kongsikan dengan anda serba sedikit latar belakang gadis tercantik didunia ini.

Cantik

Liza Soberano adalah seorang pelakon dan model yang berasal dari Filipina. Gadis berketurunan Filipino-Amerika ini terkenal dengan rancangan showbiz loveteam LizQuen. Memang sering mendapat perhatian ramai kerana keindahannya yang semulajadi.

Dia kini dibintangi dalam siri TV Filipina yang sedang bertajuk Dolce Amore, bersama kawan baiknya Enrique Gil.

Memang meletop

Dia dilahirkan di Santa Clara, California dan ibu bapanya ialah John Castillo Soberano dan Jacquelyn Elizabeth Hanley. Ayahnya adalah seorang Filipina tulen manakala ibunya adalah seorang Amerika. Ibu bapa Liza telah berpisah semasa dia masih muda, dan baru-baru ini dia bertemu ibunya sekali lagi selepas tujuh tahun tidak melihatnya.

Dia dibesarkan di luar negara sehingga dia berpindah ke Manila, Filipina pada usia 1o tahun,2008 kerana pemisahan ibu bapanya.

Comelnya

Nasib menyebelahi dirinya apabila seorang pengurus di dalam bidang pencarian bakat telah memilihnya sebagai model sambilan. Walau bagaimanapun, salah satu perjuangan utama beliau adalah dia belajar bahasa Filipina. Bayangkan pada waktu itu dia hanya boleh bertutur dalam bahasa Inggeris.

Pengurus kemudian memberitahunya untuk mempelajari bahasa agar dia menjadi bintang yang berjaya. Beliau belajar dengan teliti untuk belajar bahasa selama tiga tahun sehingga dia mampu menduduki beberapa peranan dalam industri hiburan.

Sumber : lizasoberano

The following two tabs change content below.

SKIP THIS AD ×