berita

Nah Koleksi 11 Viral Video Paling Trending. Yang Kelakar Atau Sarkastik Pilihan Anda?

August 11th, 2014 | by Noraniza
Video Popular

Screen Shot 2014-08-11 at 12.24.39 PM

Setiap kali log in Facebook, sudah pasti banyak video yang dapat dilihat di newsfeed kan? Ada yang kelakar, sedih, ngeri, meloyakan dan macam-macam lagilah.

Tapi, kadang-kadang saya tertanya-tanya juga apakah ciri yang bakal membuatkan video itu jadi paling top dan trending di laman sosial sehinggakan di share beratus kali, malah ada juga yang mencecah ribuan share oleh pengguna.

Nah, di sini saya himpunkan 11 buah viral video yang kini sedang hangat ditonton di laman sosial. Genrenya adalah pelbagai. Let’s watch them now!

Dua video pertama yang saya ingin kongsikan dengan para pembaca semua adalah video mengenai krisis Palestin dan Israel. Cuma cara pendekatannya adalah berbeza.

Video pertama yang berjudul “Saya Palestin, Rakan Saya Orang Yahudi” ini mengambil pendekatan yang kreatif untuk memberi pemahaman kepada pengguna tentang kemelut yang melanda Palestin dan Israel.

Pendek kata, siapa yang tak faham isu yang berlaku antara dua bangsa itu, anda boleh tonton video ini untuk mendapatkan gambaran yang lebih jelas.

Masih bemotifkan tema yang sama, video kedua ini agak annoying dan menaikkan kemarahan orang ramai. Mana taknya, ia hanya menunjukkan kebodohan tak kena tempat yang wujud di kalangan masyarakat kita yang memboikot restoran makanan segera, McDonald’s.

Dalam video “Adakah Ini Cara Boikot McD Yang Betul?” ini menunjukkan sekumpulan anak muda melakukan prank terhadap pekerja McD yang tak bersalah.

Sudah semestinya, video yang melibatkan para selebriti juga akan menjadi viral di laman sosial. Biasalah, dah nama pun selebriti, mesti orang ramai ternanti-nanti apa sahaja video daripada mereka.

Tapi, yang paling epik adalah video Aaron Aziz menyannyi dan menari dalam sebuah muzik video yang berdurasi lebih kurang 10 minit. Memang sangat berbeza penampilan yang ditonjolkan sebagai hero ala-ala hindustan.Mungkin masa itu tiada lagi istilah “Abang Long”. Hehe.

Selain itu, antara ciri-ciri video yang sering mendapat perhatian di laman sosial sudah semestinya yang berunsur lucu, comel dan sarcastic. Di bawah saya sertakan pula beberapa video yang bakal mencuit hati anda.

Akhir sekali, video berkenaan kereta juga seringkali mendapat jumlah share yang banyak di laman sosial. Tak percaya? tengok di bawah ni! Pssst… nah, kami sertakan juga sneak peak kereta baru JPJ. Let’s check it out!

Ha…  semua video tersebut adalah antara yang paling banyak dikongsi oleh pengguna laman sosial minggu ini. Mungkin, banyak lagi video yang lebih menarik minggu hadapan. So, stay tuned!

The following two tabs change content below.

Noraniza

Senior Head Of Sponsored Content, Malay Division at Rev Asia Berhad
People will hate you, rate you, shake you and break you. But how strong you stand is what makes you! :)

SKIP THIS AD ×