berita

Penjual Naik ‘Hantu’ Selepas Pelanggan Minta Tengok Barang, Biadapnya!

October 24th, 2019 | by Shafika
Kini Trending

Sudah menjadi adat jika berniaga haruslah ada perasaan sabar melayan pelanggan. Tidak kiralah apa barang dijual, sama ada yang baru atau terpakai. Betul tak?

Di twitter, seorang wanita kongsi pengalaman berurusan dengan seorang penjual wanita untuk membeli sebuah mesin basuh terpakai. Apa yang berlaku selepas itu sangatlah mengejutkan apabila penjual itu secara tiba-tiba naik hantu. Aik di mana kesalahannya?

Penjual biadap

Lebih 2.7k retweet, perkongsian wanita ini dapat perhatian ramai yang rata-ratanya berang dengan individu biadap ini. Pada awalnya wanita ini cuba berunding untuk membeli mesin basuh yang ditawarkan.

Namun lain pula jadinya apabila penjual tersebut secara tiba-tiba dimarahi dan dimaki hamun tanpa sebab gara-gara meminta untuk melihat barang terlebih dahulu.

Kau ingat ni kedai ke?

Kau ingat ni kedai ke? Nak datang tengok bagai?

Penjual itu turut melabelkan wanita ini bodoh kerana mahu melihat barang terlebih dahulu seperti kedai.

Pergi minum racun

Anjing bodoh, Mati la kau. Minum racun.

Malah, paling tidak masuk akal apabila penjual itu tidak berhenti menghantar mesej bertubi-tubi dengan mengeluarkan kata-kata kesat.

Kebodohan orang Melayu

Walaupun tidak menerima respon dari wanita ini, penjual itu masih lagi memaki hamun dengan menyentuh soal wanita melayu sering dilabel bodoh. Dia turut menyuruh wanita ini minum racun untuk hilang kebodohan tersebut. Alahai memang mental sungguh penjual macam ini.

Respon netizen

Sumber : Bella

The following two tabs change content below.

SKIP THIS AD ×