berita

‘Siapa Buat Skrip, Padu Teruk!’ – Berjaya Buat Penonton Menangis, Drama ‘Luluh’ Terima Pujian

August 23rd, 2020 | by Shafika
Kini Trending

Siapa layan drama ‘Luluh’ yang ditayangkan malam semalam di TV3? Kami pasti drama ini meninggalkan kesan mendalam dalam hati setiap yang menonton. Lakonan hebat 4 perlakon terkenal Aeril Zafrel, Izzue Islam, Nad Zainal dan Ummi Nazeera berjaya mendapat pujian netizen. Rata-rata menangis melihat drama yang mengisahkan tentang pengorbanan seorang abang. Betul ke best sampai trending?

Jadi trending di twitter

Trending di twitter malam tadi, drama ‘Luluh’ berjaya membuatkan ramai menangis. Rata-rata tidak sangka dengan pengakhiran drama ini yang menyedihkan. Drama ini juga mengetengahkan kasih sayang seorang abang yang sanggup berkorban apa sahaja. Tak kurang juga memuji kehebatan pelakon-pelakon di dalam drama Luluh ini. Memang mantap semuanya!

Ramai sebak

Drama penuh

Kisah bermula apabila Farhan yang berada di tahun 2 pengajian di universiti balik ke kampung. Semasa cuti semester tersebut, Farhan ditunangkan dengan Khairina, jiran dan juga ‘girlfriend’ nya sejak di sekolah menengah lagi. Namun seminggu selepas majlis pertunangan mereka, Husin, ayah Farhan meninggal dunia semasa pulang dari laut.

Memandangkan Husin adalah yang selama ini bertanggunjawab menyara keluarga, Farhan ambil keputusan untuk berhenti belajar demi untuk menjaga ibu dan memberi laluan pada adiknya, Syakir untuk memulakan pengajian di Universiti. Sepanjang Syakir di universiti, Farhanlah yang bertungkus lumus bekerja untuk memastikan adiknya itu tidak berhadapan dengan apa-apa masalah kewangan.

Sumber : Drama Sangat Official

The following two tabs change content below.

SKIP THIS AD ×