berita

‘Takkan I Nak Suruh Uqasha Telanjang’– Michael Ang Komen Babak Bersalin Pakai Seluar

October 28th, 2020 | by Shafika
Kini Trending

Semalam viral di media sosial apabila salah satu babak dalam drama Perempuan Tanpa Dosa menjadi bualan hangat netizen yang rata-ratanya terhibur dengan adegan Uqasha memakai seluar ketika melahirkan anak. Foto itu dimuat naik oleh Uyaina Arshad sebelum dihujani pelbagai komen.

Artikel Berkaitan : Gara-Gara Gambar Ini, Posting Uyaina Arshad Dihujani Komen Netizen, Lawak!

Namun, menurut pengarah drama tersebut, Michael Ang babak tersebut bukanlah babak sebenar dan ianya hanya gambar yang diambil sekitar penggambaran sahaja.

Gambar di belakang tabir

Netizen-netizen ni mulut korang boleh tahan. Mulut tak selaras dengan otak. Korang ni semua ada ijazah belajar tinggi- tinggi, cendekiawan apa-apa la tapi tetap no brainer (tiada otak). Aku rasa mulut korang lagi cepat daripada otak yang lembab.

Agak-agaklah. Sah-sah gambar tu diambil sewaktu belakang tabir. Korang tahu ke apa aku rakamkan. Belum tengok dah kutuk. Nilah, bila baca akhbar, baca tajuk saja. Tak baca sampai habis

Michael Ang mengingatkan orang ramai agar tidak membuat tuduhan melulu sebelum menjatuhkan hukum kepada perkara diluar pengetahuan mereka.

Tambahnya lagi, hanya orang kurang bijak sahaja yang cepat mengkritik sesuatu perkara tidak sahih kerana situasi ini adalah berbeza dengan apa yang dikecam netizen.

Tunggu scene siap okay

Menerusi temubual bersama Harian Metro, Michael Ang memberitahu dia tidak marah dan ambil segala komen kritikan sebagai satu positif. Baginya, mungkin ianya sekadar lawak dan dia turut terhibur dengan segelintir netizen yang membesarkan isu ini. Dalam pada itu, dia juga menyatakan bahawa dia menjaga aib dan aurat pelakonnya.

Kita pun menjaga aib pelakon. Takkan nak suruh Uqasha selak kain untuk menjayakan babak itu. Jika dilihat, ada kain yang digunakan untuk menutup seluar itu dan dalam hasil terakhir nanti, teknik kamera akan menampakkan seperti dia bersalin.

Sementara itu, Kamal Adli selaku pelakon watak utama turut memberi respon mengenai isu ini selepas dikritik orang ramai. Menurutnya babak ini cuma disebalik tabir dan dia berharap agar orang ramai tunggu episod ini untuk melihat adegan sebenar.

Ni tengok behind the scene, tunggu siap okay. Behind memang kita tutup aib dan banyak camera angle kita cover. Muka berdarah semua itu tunggu scene siap.

Sumber : Michael Ang, Kamal Adli, Harian Metro

×