berita

‘Tuhan U Yang Gagal Sembuhkan Adib’ – Komen Wanita Ini Bikin Netizen Geram, Marah

December 18th, 2018 | by Shafika
Isu & Kontroversi

Hari ini seluruh rakyat Malaysia bersedih atas kematian anggota bomba, Muhammad Adib. Pemergiannya telah meninggalkan kesan mendalam buat rakyat Malaysia terutamanya keluarga terdekat.

Terbaru, seorang gadis memberi komen biadap ke atas kematian anggota bomba itu sehingga menyebabkan kemarahan orang ramai. Individu ini turut menyelar kenyataan dibuat oleh wanita ini.

Tuhan gagal sembuhkan Adib

Menerusi live laman berita di Facebook, seorang perempuan memberi komen melibatkan sensitiviti agama. Komen itu mendapat perhatian ramai netizen yang rata-ratanya tidak berpuas hati dengan kenyataan itu.

Tindakan kamu memalukan

Kami tidak memerlukan orang bodoh yang tidak bertanggungjawab ini untuk menjadi rakyat Malaysia! Sejak bila bangsa Cina Malaysia begini? Siapa kamu untuk mengutuk kepercayaan orang lain? Siapa kamu menuduh orang lain dalam hal ini? Seluruh Malaysia sedang bersedih atas kematian Adib, kenapa anda tidak boleh hormat kepada arwah keluarga Adib?

Sebagai seorang lelaki berbangsa Cina, tindakan anda membuat saya sangat malu di hadapan rakan-rakan kaum saya yang lain. Kamu bermain api dan api boleh membakar kamu menjadi abu jika kita tidak mengawal. 

Dikecam ramai

Honda mohon maaf

Kam meminta maaf atas komen yang tidak sensitif yang dibuat oleh kakitangan kami (Caryn Yean) mengenai arwah anggota bomba, Encik Adib. Kami tidak bertolerensi dengan tingkah laku dalam talian atau luar talian. Pada masa ini, kami telah menggantung kakitangan tersebut (Caryn Yean) dan telah memulakan siasatan dan mengambil tindakan tegas. Salam takziah buat keluarga ahli bomba, kami sentiasa bersama anda saat dukacita. Terima kasih.

Sumber : Chee Kong Tjhin

The following two tabs change content below.

SKIP THIS AD ×